יום שלישי, 21 ביולי 2015

מכירת זהב



מכירת זהב היא פעולה פשוטה מאד שכל מי שיש לו זהב יכול לבצע. כדי להבין במה מדובר חשוב קודם כול להבין כמה דברים על הזהב. הזהב הוא חומר אציל אשר מאז ומעולם משך אנשים להתעסק בו. בעבר הרחוק מאד היו עושים מטבעות מזהב כיוון שהערך שלהם היה ידוע ואפשר היה לשקול אותו. באותה תקופה רבים חיפשו אחר הזהב ועשו מסעות כדי למצוא אותו. עם השנים הבהלה סביב הזהב לא ירדה אלא שינתה את פניה והחומר עדיין בעל דרישה גבוהה כיוון שהוא אינו מאבד את האיכות שלו. האיכות של הזהב ושמירה על הערך מובילים רבים לרכוש אותו כשבצד השני יש מי שמבצע מכירת זהב.

כל אחד יכול
כל אחד שיש ברשותו זהב יכול לבצע מכירה שלו. הזהב אינו מאבד מהאיכות שלו ולכן מי שרכש זהב באיכות של 24 קראט (האיכות הגבוהה ביותר) יכול להיות רגוע שגם בעת המכירה שלו הזהב יהיה שווה 24 קראט. כל אחד שיש ברשותו זהב יכול לבצע מכירת זהב ולקבל את התמורה הריאלית עבורו.

כיצד מעריכים את שווי הזהב
את שווי הזהב מבצעים בצורה מקצועית ואם יש צורך גם במעבדה. הבדיקה כוללת הערכה של הקראט, שקילת הזהב ובדיקה כמה הוא נקי. למשל, תכשיט שיש בו גם זהב וגם אבן יפה יצטרך לקבל הערכת שווי שמתייחסת אך ורק לזהב.

מכירת זהב רק במזומן
מכירת זהב מתבצעת כמעט תמיד תמורת מזומן. שוק הזהב יכול להיות מפתה מאד ולהציע עסקאות אחרות מעסקאות מזומן, אך מומלץ מאד לשקול כל עסקה שאינה מציעה את הכסף באופן מיידי. כפי שהזהב נמסר במקום כך תקין שהתשלום עליו יינתן באותו מעמד ולשימוש מיידי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה