יום רביעי, 15 באוגוסט 2018

מטבע סוברין

ממלכות רבות נהגו להשתמש במטבעות הנושאים את דמות המלך או המלכה
הטבעת דמותו של מלך שולט (או מלכה) על מטבעות הממלכה הייתה אחת מן הדרכים הנפוצות ביותר בקרב ממלכות העולם בכדי להפיץ את דבר המלכתו של מלך חדש ולבסס את שלטונו. גם בתקופות מודרניות יותר המסורת נשמרה, כאשר ממלכות רבות ממשיכות עד ימינו להוציא מטבעות חדשים עם כל המלכה של שליט חדש. אחת מהממלכות הוותיקות ביותר במסורת זו הינה הממלכה האנגלית, והמטבע בו נעשה שימוש הינו הסוברין.
ישנם כמה פרטים אשר כדאי לדעת על מטבע סוברין
·       מי מופיע עליו: על מטבעות סוברין מופיע השליט הנוכחי של תקופת הוצאת המטבע, והם קיבלו את שמם בשל מסורת זו היות ו"סוברין" הינו שליט באנגלית. כמו כן, המטבעות קיבלו כינויים עם הזמן בהתאם לדמות המופיעה עליהם, וניתן למצוא מטבעות סוברין אליזבת, אדוארד או ג'ורג'. מלבד מלכי ומלכות אנגליה, החל מהמאה ה 19 ניתן למצוא על המטבעות גם הטבעה של דמותו של ג'ורג' הקדוש.
·       ממה הוא עשוי: מטבעסוברין עשוי כמעט לחלוטין מזהב טהור 24K, כאשר סדרות שונות של המטבע עשויות מחומרים נוספים ורמת טוהר זהב שונה.

·   
  
במה משתמשים בו כיום: מטבעות סוברין מסוימים יכולים לשמש עד היום לשם מסחר ברחבי הממלכה המאוחדת, אולם ישנם שימושים רבים נוספים בהם. בין היתר, מטבע סוברין יכול לשמש לאספנות או לסחר במטבעות זהב, כאשר ערכם של מטבעות מסוג זה גבוה ביותר.
כאשר רוכשים מטבע סוברין חשוב להיזהר מזיופים
בשל ערכם הרב שלהמטבעות הן במסחר והן באספנות, צצו עם השנים זיופים לא מעטים שלהם, ולכן כאשר רוכשים או מוכרים מטבע סוברין חשוב לבדוק אותו בקפידה ולוודא כי מדובר במטבע מקורי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה