יום רביעי, 23 בספטמבר 2020

ניתוק תושבות

 

ניתוק תושבות – מתי עושים את זה

הנסיבות העיקריות שבהן כדאי לשקול ניתוק תושבות הן כמובן רילוקיישן לחו"ל. במקרים שבהם עוברים לגור בחו"ל, אין סיבה להמשיך לשלם דמי ביטוח לאומי או לשאת בהוצאות שמחויבות על פי חוקי רשות המיסים בישראל. כמו כן, ניתוק מן הסוג הזה לעיתים הכרחי על מנת לקבל תושבות במדינה זרה. לכן, חשוב לשקול סוגים שונים של ניתוק תושבות גם במהלך רילוקיישן קבוע וגם במהלך מעבר זמני לעבודה, לימודים או כל מטרה במדינה אחרת.

הדגש העיקרי בפעולה מורכבת מהסוג של ניתוק תושבות הוא לבצע אותה בצורה מקצועית ולפי החוק. בשביל לבצע את הפעולה באופן תקין, אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע שמכירים את התחום ובקיאים בו. במקביל, רצוי לבחון היבטי מיסוי ואף לערב יועצי מס או רואי חשבון. בכל אחד מהמקרים האלה, הדרך שבה מקבלים החלטות עוד לפני ניתוק תושבות תשפיע על שלל תחומי החיים גם אחרי הרילוקיישן.



באיזה קריטריונים אפשר לבצע ניתוק תושבות?

היבט אחר ולא פחות מורכב ניתוק תושבות קשור לקריטריונים שבהם צריך לעמוד מבחינת המדינה. כך לדוגמא יש הגדרות ספציפיות עבור תושב חוץ, שמאפשרות להכריז על ניתוק תושבות ולהשתמש בפעולה הזו לצורך קבלת הטבות מס, הימנעות מכפל מס או צמצום התשלום עבור המוסד לביטוח לאומי.

הקריטריונים העיקריים עבור הגדרת אדם מסוים בתור תושב חוץ הם המישור האובייקטיבי, החזקות הכמותיות והמישור הסובייקטיבי. במישור האובייקטיבי, בוחנים למשל היכן נמצאים רוב הקשרים הכלכליים, החברתיים והמשפחתיים של מבקשי הבקשה. במישור הסובייקטיבי הדגש הוא על הצהרת הכוונות, אבל יש גם משמעות לחזקות הכמותיות: כמה ימים בשנה מרכז החיים לא נמצא בישראל. רק אחרי כל זה, אפשר להכריז על ניתוק תושבות חוקי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה