יום רביעי, 31 באוקטובר 2012

לימודי שוק ההון



לימודי שוק ההון – מה ואיפה ללמוד ?
אם אתם נמשכים אל עולם שוק ההון, ומעוניינים להתמקצע בתחום וודאי כבר התחלתם לשקול ללמוד את התחום הזה בצורה מקצועית, ממוסדת ומאורגנת. אם אתם בטוחים שאתם רוצים ללמוד לימודי שוק ההון השאלה הבאה שתישאל היא – איזה תחום או איזה קורס מומלץ לכם ללמוד ואיפה ? יש כאלה אשר הציונים שלהם בבגרות ובפסיכומטרי מאד גבוהים והם יוכלו לבחור בין אוניברסיטאות למכללות שונות על פי רצונם ויש אחרים שלא תמיד יתקבלו למכללה, אך יש אופציות רבות כיום ללמוד לימודי שוק ההון במסגרות לימודים שונות ופתוחות בפני כל.
מה כדאי ללמוד במסגרת לימודי שוק ההון ?
לימודי שוק ההון מתחלקים למגוון של נושאים ותחומים ותתי תחומים שבאחד מהם יהיה עליכם להתמקצע. ניתן ללמוד מנהל עסקים או להתמקצע בתחומים כמו בורסה, ניירות ערך, אופציות, ניתוח טכני, מסחר בשווקי העולם, מסחר במט"ח, אגרות חוב וכיוצא באלה. הבחירה תהיה בדרך כלל על פי העניין שיש לתלמיד בתחום הספציפי ובאפשרויות העבודה בתום הלימודים .



לימודי שוק ההון – בחירת המרצים
כאשר אתם מבררים אודות מכללה או בית ספר אחר עבור לימודי שוק ההון עליכם לבדוק מי הם המרצים והמדריכים. מאד חשוב לבחור קורסים עם מרצים טובים ומוכרים ושיש להם נסיון הוראה ארוך שנים. אל תתפתו לשמות מפוצצים מעולם העסקים מכיוון שלמרות שאולי הם מצליחנים בתחומם, אין זה בטוח שהם יודעים איך ללמד. הוראה טובה איננה ידע בהשקעות, אלה ידע בהוראה. בררו עם בוגרי המוסד לגבי המרצים המועדפים יותר והירשמו לקורסים שלהם ראשונים .
לימודי שוק ההון – מסלול הלימודים
כאשר אתם בוחרים מסלול לימודי שוק ההון עליכם לבדוק מהם התכנים המוצעים על ידי בית הספר. מכיוון שמדובר בתחום מאד רחב ומגוון ויש קורסים רבים עשו שיעורי בית וגלו האם המסלול אכן מתאים לציפיות שלכם. כמו כן בררו כמה דגש יש על לימודים תיאורטיים וכמה על תרגולים מעשיים. פרט חשוב נוסף הוא הליווי הצמוד של התלמידים בזמן הלימודים. דבר זה חיוני להצלחתכם .



תגובה 1:

  1. תודה רבה על המידע.
    לימודי שוק ההון הם לימודים מאוד מעניינים והתחום הוא מאוד מגוון. יש בו קורסים כמעט לכל אדם. אני אישית החלטתי לחפש קורס מעניין בתחום הפיננסים אז הלכתי על מקצועית א - לימוד עצמי. בגלל שהייתה לי מוטיבציה גדולה ללמוד אז החלטתי שאני לומד את הקורס דרך ספרים בלבד ולא נרשם לקורס.
    אני חושב שלפני שנרשמים לכל מסלול של לימודים, אבל במיוחד בתחום הפיננסים שהוא מאוד רחב כדאי לדבר עם אנשים שעובדים בתחום או שלומדים אותו. היום אתם יכולים לבדוק באינטרנט את רוב הדברים אז פשוט תיכנסו לאתר האינטרנט של הבית ספר שבו אתם הולכים ללמוד ותבדקו מה מציע כל קורס. אל תתביישו לשאול בבית ספר מה כל קורס אומר ומה באמת הם מציעים.

    השבמחק