יום ראשון, 15 באוקטובר 2017

כתיבת תסריט



כל יצירה קולנועית מתחילה ביסודות שלה, שהם למעשה התסריט
אם אתם לא יודעים במה מדובר, נפתח ונסביר כי תסריט הוא למעשה מתווה – זהו התיאור המדויק של יצירה קולנועית או טלוויזיונית, באופן כתוב, שמתאר מה קורה בכל סצנה ויוצר את הבסיס שאליו הבמאי והשחקנים יוצקים תוכן לאחר מכן. אין יצירה קולנועית או טלוויזיונית שאין לה תסריט – בין אם מדובר בתסריטים מקוריים ובין אם בעיבודים של ספרים ויצירות אחרות. בכל מקרה, כתיבת תסריט היא משימה לא פשוטה, וגם אם יש לכם רעיון מעולה לתסריט, זהו תהליך שצריך לדעת כיצד לבצע בצורה נכונה.




קצת על התהליך של כתיבת תסריט ועל השלבים של תהליך זה
באופן כללי, ישנם ארבעה שלבים מחייבים לכתיבת תסריט, וכמובן שבכל אחד מהם יש הרבה דברים שצריך לדעת בכדי להוציא לפועל בצורה נכונה. השלב הראשון הוא כתיבת סינופסיס – תקציר קצר של ההתרחשויות ביצירה, שנועד למשוך את תשומת הלב של גורמים שונים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה. השלב הבא הוא כתיבת טריטמנט – תקציר ארוך יותר, שמחלק את היצירה לסצנות ומעמיק יותר בדמויות, אך עדיין לא כתוב בו כל הדיאלוג של הסרט. השלב הבא הוא כתיבת התסריט השלם, עם כלל הדיאלוגים והסצנות של הסרט, והשלב הסופי הוא תסריט הצילומים הנכתב ביחד עם הבמאי וכולל גם זוויות צילום וההנחיות המדויקות באשר לצילומים עצמם.

חולמים על כתיבת תסריט ולא יודעים איך לעשות את זה? חפשו לימודים בתחום
כמו שאתם מבינים, כתיבת תסריט היא לא תהליך פשוט – וגם אם יש לכם את הרעיון הכי טוב ואתם לא יודעים איך להוציא אותו לפועל, הוא יישאר לנצח בתור רעיון. לכן אתם צריכים לרכוש את הכלים המקצועיים בתחום התסריטאות, ואת זה עושים עם לימודי תסריטאות מקצועיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה