יום חמישי, 21 בדצמבר 2017

ערעור על החלטות המרב"ד



מהו המרב"ד?
המרב"ד הינו המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. זה הוא גוף שהוסמך על ידי משרד הרישוי בהסכמתו של שר הבריאות במטרה להמליץ למשרד הרישוי על כשירותם של אנשים שונים להיות נהגים בישראל מבחינת רפואית גרידא. אנשים שעברו תאונות דרכים ונשלל רישיונם לתקופה, אזרחים בעלי בעיות רפואיות מוכרות שיכולות לסכן את כושר הנהיגה שלהם, נכי ביטוח לאומי ונכי צה"ל – כולם מופנים לבדיקה במכון הרפואי שבסופה מועברת המלצה בעניינם למשרד הרישוי. משרד הרישוי הוא האחראי להעביר את החלטות הסופית בעניין אל הנבדק. במידה והנבדק חש כי החלטה זו איננה מוצדקת, הוא יכול להגיש ערעור על החלטות המרב"ד.

כיצד מגישים ערעור על החלטות המרב"ד?
ראשית, יש להבין כי ישנן כמה מגבלות פרוצדוראליות להגשת ערעור על החלטות המכון הרפואי. ערעור כזה ניתן להגיש רק בתוך שלושים יום מרגע קבלת ההודעה של משרד הרישוי בנוגע להחלטה על מתן או החזרת רישיון הנהיגה לנבדק. כמו כן, את הערעור ניתן להגיש בדואר בלבד, לכתובת מסוימת בבית החולים שיבא, תל השומר. הגשת הערעור כרוכה בתשלום אגרה אותה ניתן לשלם בבנק הדואר או בכרטיס אשראי דרך אתר האינטרנט. לאחר הגשת הערעור, דנה ועדת הערר במקרה בשנית, תוך בחינה מחודשת של נתוני הנבדק, ממצאי הבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים והליך ההחלטה בעניינו. במידה והוחלט להשאיר את ההחלטה על כנה, ניתן להגיש ערעור נוסף לבית המשפט המחוזי.



מומלץ להיעזר באנשי מקצוע
אנשים רבים מוצאים עצמם נפגעים מהחלטות המרב"ד, אך רק מעטים זוכים להפיכת ההחלטה בעניינם בועדת הערר או בבית המשפט המחוזי. על מנת להעלות את סיכויי ההצלחה בעניין, מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין מנוסה על מנת להגיש ערעור על החלטות המרב"ד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה