יום ראשון, 3 במאי 2020

תכנון מס

היתרונות של תכנון מס
תכנון מס נועד על מנת להקטין את חבות המס. המשמעות של הקטנת חבות מס היא הוצאות קטנות יותר, מה שבתמורה גם מגדיל את ההכנסה הפנויה. כפועל יוצא מכך, הקטנת חבות המס היא אינטרס של עצמאיים, שכירים, נישומים, בעלי עסקים, נציגי חברות, בעלי תאגידים ועוד. בכל אחד מהמקרים האלה, השאיפה העיקרית היא לתכנן את המס כך שחבות המס תקטן – אבל בצורה חוקית לחלוטין.
כאן המקום להזכיר שיש הבדל מהותי בין תכנון מס לבין העלמת מס: בעוד התכנון הוא חוקי ואף קבוע בתקנות בינלאומיות, העלמת מס היא עבירה חמורה שעלולה להגיע לכדי גזר דין פלילי. לפיכך, יש להימנע מהעלמת מס בכל מחיר ולספוג את חבות המס במלואה. לחילופין, לא אמורה להיות שום בעיה לתכנן את המיסוי כך שחבות המס תקטן כחוק.
איך מבצעים תכנון מס?
היתרונות של תכנון מס הם שניתן לבצע אותו בצורה פשוטה יחסית. אצל עצמאיים ובעלי עסקים קטנים או בינוניים, זה בא לידי ביטוי בדיווחי המס ובפריסת התשלומים. אצל עסקים ותאגידים בינלאומיים, המשמעות של תכנון מס היא לעיתים קביעת מחירי העברה בהתאם לאמנות מס מסוימות. בכל מקרה, הביצוע של תכנון מס אמור לעלות בקנה אחד עם לשון החוק וניתן להתייעץ לגביו עם אנשי מקצוע.
התייעצות עם אנשי מקצוע אמורה לחסוך את רוב ההתלבטות סביב תכנון מס. כאשר מתייעצים עם אנשי מקצוע, יוצרים מצב שבו התכנון מבוצע על פי החוק ובגיבוי מקצועי לחלוטין. לאחר מכן, ניתן להשתמש בשירות של אנשי מקצוע גם בשביל להשוות בין דרכים שונות של תכנון מס. לאחר ההשוואה הזו, כל שנותר הוא לדווח ולוודא שברשויות המס מקבלים גם נימוקים ואסמכתאות לכל טענה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה