יום שלישי, 9 ביוני 2020

שיפוץ מעליות

התדירות המומלצת עבור שיפוץ מעליות תלויה בסוג הדגם שמותקן בבניין, בדרישות של היצרן ובאופי השימוש. קודם כל, יש לבדוק מה התדירות המומלצת לכל סוג של מעלית. מטבע הדברים, יש הבדל בין התדירות המומלצת עבור שיפוץ של מעלון ביתי לבין התדירות שבה משפצים מעלית של בית מלון, בניין משרדים או בניין מגורים.

כמו כן, הדרישות של היצרן קובעות כל כמה זמן לתחזק ולתקן את המעלית – אך גם כל כמה זמן צריך לשפץ אותה בצורה מהותית ויסודית יותר. ברוב המקרים, העלויות של שיפוץ מעליות יהיו גבוהות יותר לעומת תיקון רגיל, אך התוצאות אחרות לגמרי: בעוד תיקון רגיל עוסק בטעויות הקיימות ובהיבט הטכני של תפעול המעלית, השיפוץ מגלם בתוכו גם היבט של אסתטיקה וחזות. 

מה הקשר בין אופי השימוש לבין תדירות השיפוץ?
עוד שיקול שכדאי להתייחס אליו כאשר מתלבטים בין התדירות המומלצת עבור שיפוץ מעליות הוא כמובן אופי השימוש. ככל שמשתמשים במעלית בצורה אינטנסיבית יותר, כך מתחדד הצורך בשיפוץ מאסיבי ויסודי. במקרים כאלה, מבצעים את השיפוץ על פי צרכים ספציפיים של קהל היעד ולפי סדר העדיפויות שהוא מגדיר.
את אופי השימוש ניתן למשל לקבוע לפי מספר האנשים שמשתמשים במעלית, על פי מספר האנשים שאותם היא יכולה להכיל או על פי מספר הקומות שאליהם היא אמורה להגיע. כמו כן, שימוש בתדירות גבוהה גם יגדיל את הצורך בשיפוץ מאסיבי שעולה קצת יותר כסף.

בסופו של דבר, את ההחלטות הטכניות לגבי התדירות המומלצת עבור שיפוץ מעליות מקבלים בנוכחות אנשי מקצוע. כאשר מתייעצים עם אנשי מקצוע, יודעים היטב לאיזה היקף של שיפוץ להיערך וכמובן גם כמה זה יעלה עבור הגורמים המעורבים בנושא. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה