יום ראשון, 16 בדצמבר 2012

ניהול משברים בשעת חירום


מדינת ישראל היתה מאז ומעולם מקום מועד לפורענות בכל הקשור לנושא של משברים כאלה ואחרים אשר עלולים לקרות מסיבות שונות כאלה ואחרות. מאז ומעולם ידענו משברים שונים במישור הביטחוני ולא פעם עמדנו בתוך מצבי חירום שונים בשל כך, אם בכל הארץ ואם רק באזורים ספציפיים אשר היו תחת אש במהלך תקופה מסוימת. מעבר לכך, בהחלט יש גם צפי למשברים מסוגים אחרים כמו שעת חירום בשל פגע טבע כמו רעידת אדמה חזקה ביותר שעלולה לגרוס לנזק רב הן ברכוש והן בגוף ונפש.
זו הסיבה שכיום נכנס לתמונה תחום מקצועי חדש אשר נקרא ניהול משברים בשעת חירום, וכשמו כן הוא – הוא נועד לספק לגורמים השונים את כל הידע והכלים היעילים לנהל משברים רציניים ובסדר גודל רחב היקף בצורה הטובה ביותר שניתן ביחס לנסיבות.

מערכות ניהול משברים בשעת חירום
כמו כל דבר אחר אשר מבוצע כיום ביתר קלות בצורה ממוחשבת גם התחום של ניהול משברים בשעת חירום מציע לנו כיום מערכות ממוחשות מתוכננות היטב אשר נועדו לסייע במצבי חירום שונים, לכל מי שאמור לנהל את העניינים מאחורי הקלעים. המערכות הללו מפיקות מסמכים עם מידע חיוני, מנהלות שליחה של מסרונים לפי חלוקה הנדרשת באותה עת, קולטים נתונים ומספקות כלים אמיתיים לסיוע בניהול המשבר.

צריך לדעת לנהל משבר בשעת חירום!
אין כל ספק כי הדרך בה מתמודדים גורמים חשובים במדינה או באזור מסוים במקרה של שעת חירום, היא בת משמעות גדולה מאד על כל הדרך בה יתמודדו כל האנשים אשר מעורבים ישירות באותו משבר. שליטה במידע והעברת הפרטים החשובים בלבד לאוכלוסיות בעת משבר חשובות ביותר לניהול נכון של המצב, ומונעות זריעה של פאניקה מיותרת במצב כה רגיש אצל הקהל הרחב.

זו תמיד רק שאלה של מתי ולא האם...
כאמור, שעות חירום מסיבות שונות היו כאן תמיד, לכן חובה עלינו להיערך בצורה המקצועית ביותר למצב של ניהול משברים בשעת חירום, על מנת להצליח ולעבור את התקופה הלא פשוטה בצורה הסבירה ביותר שניתן.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה