יום ראשון, 23 בדצמבר 2012

שיקום הפה



שיקום הפה רק אצל רופא מומחה!
לא רבים יודעים זאת, אך רפואת השיניים מתחלקת היום לקטגוריות שונות ומגוונות, כאשר לחלק מן הקטגוריות הללו נדרשת התמחות מיוחדת במינה, ולא כל רופא שיניים מחזיק בה.
התחומים בהם רפואת השיניים נותנת כיום מענה הם טיפולים מונעים, ביצוע סתימות, ביצוע טיפולי שורש, טיפולים של כירורגיית הפה, טיפולי חניכיים וכמובן התחום של שיקום הפה. אין כל צל של ספק כי תחום שיקום הפה נחשב לאחד מן התחומים היותר מורכבים בעולם רפואת השיניים, וכזה אשר דורש התמחות מיוחדת במינה.

מה זה בעצם שיקום הפה?
שיקום הפה הוא כאמור קטגוריה של רפואת שיניים, אשר מתמחה בכל תחומי רפואת השיניים על מנת להביא לתפקוד מושלם של יכולת הלעיסה מכל בחינה שהיא – בריאותית, תפקודית ואסתטית כאחד. בין הטיפולים קיימים פשוטים ביותר כמו סתימות, הלבנת שיניים וטיפולי שורש. יש כמובן טיפולים מורכבים הרבה יותר דוגמת שתלים דנטאליים, כתרים, טיפולים לפתרון של מצב שחיקת שיניים, הרכבה של שיניים תותבות וכיוצא באלה.
כמו כן, יש טיפולים מורכבים נוספים הם השלמות שונות של חסר כזה או אחר בשיניים, וכמו כן טיפול בהפרעות תפקודיות של הלסת וסגירת הפה.

מי צריך כיום טיפולים של שיקום פה?
חשוב לציין, כי שיקום הפה הוא סוג של טיפול אשר פונים אליו אנשים בכל מיני גילאים ולא רק אנשים מבוגרים. שיניים חסרות או בעיות כאלה ואחרות יכולות לנבוע מכמה וכמה סיבות – מקרים של עששת, חוסר תחזוקה נאותה של השיניים והחניכיים במשך תקופה ארוכה, בעיות חניכיים כרוניות, מקרים של תאונות אשר בהן נפגע חלל הפה וכמו כן סיבות גנטיות שונות ומגוונות.

שיקום הפה? רק אצל רופא מומחה ומוסמך
כאשר אתם מעוניינים לעבור טיפול של שיקום הפה, הרי שחשוב מאד כי תקפידו לעשות זאת רק אצל רופא שיניים מומחה ומוסמך בתחום זה של טיפולי שיקום הפה. זה אומר שאותו רופא בילה עוד 4.5 שנות לימוד בתחום שיקום הפה, וזאת מעבר לשש שנות הלימוד של רפואת השיניים הכללית שלומדים כל רופאי השיניים בעולם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה