יום רביעי, 17 בספטמבר 2014

דו"ח פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה בארץ ובחו"ל



דו"ח פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה בארץ ובחו"ל

דו"ח פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה בארץ ובחו"ל זהו דו"ח הנשלח לאזרחים מסוימים על ידי מס הכנסה. הדו"ח מגיע לרוב לאזרחים אשר שוהים זמן רב בחו"ל או מרבים לבצע נסיעות. לעיתים, מס הכנסה רואה כי חסרים לו נתונים פיננסיים שונים על האזרח שמרבה לטוס לחו"ל ולכן הוא שולחן לו דו"ח פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה בארץ ובחו"ל למילוי.



מה לעשות אם קיבלתי דו"ח פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה בארץ ובחו"ל?

מי שמקבל בקשה על ידי רשות המיסים למילוי דו"ח פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה בארץ ובחו"ל חייב למלא את הדו"ח. הבקשה אינה בחירה אלא חובה שמטיל מס הכנסה. האזרח אינו חייב למלא את הדו"ח בעצמו, הוא יכול לגשת לאנשי מקצוע כמו למשל רואה חשבון, על מנת לקבל סיוע למילוי הפרטים. חשוב לזכור כי הנתונים בדו"ח הם נתונים מחייבים.

משמעות הדיווח

אזרח אשר קיבל בקשה למלא את הדו"ח חייב למלא את הפרטים האמתיים. אם האזרח חש שאינו יודע כראוי את הפרטים או את החוק, יוטב לו שיתייעץ עם גורם מקצועי לכך ולא יבצע את מילוי הפרטים בעצמו. בדו"ח מתבקשים הממלאים לתת מידע אודות חשבונות הבנק שלהם כפי שהם מופיעים בשנתיים האחרונות (חשבונות בארץ ובחו"ל) וכן על הכנסותיהם השונות (כולל הכנסות מנכסים בחו"ל).

האם יש סכנה במילוי פרטים לא נכונים?

את הדו"ח חייבים למלא כהלכה ובמידה והתגלו פרטים לא נכונים הדבר יכול להוביל לנקיטת צעדים מצד מס הכנסה. דו"ח פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה בארץ ובחו"ל מיועד לתת תמונה מדויקת למס הכנסה על מצב הכספים של האזרח ולכן בכל שאלה על הדו"ח מומלץ לפנות לבעל מקצוע ולא להתמודד לבד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה