יום חמישי, 11 באוגוסט 2016

איזה סוגי ייעוץ משכנתאות קיימים?



רכישת דירה ולקיחת משכנתא באות יחד
בחירת מסלול משכנתא היא משימה לא פחות קשה ומורכבת מבחירת הדירה עצמה. ישנם מסלולים רבים של משכנתאות, מסלולים שונים כוללים תנאים שונים, פריסה שונה של תשלומים, ריביות שונות ועוד גורמים רבים. עקב ריבוי התנאים ללקיחת משכנתא לא נדע לבחור נכון את המשכנתא המתאימה ביותר עבורנו. מאחר וזוגות רבים נדרשים למשכנתא בכדי לרכוש דירה, בשנים האחרונות צמח ענף גדול של ייעוץ משכנתאות אשר מתמחה בהתאמת משכנתא מתאימה לכלאחד.




מה ההבדל בין יועץ משכנתא בנקאי ליועץ חיצוני?
כאשראתם שוקלים לאיזה ייעוץ משכנתאות כדאי לפנות, לזה של הבנק או לאחד חיצוני, חשוב להבין את האינטרסים של כל אחד. יועץ משכנתא של הבנק ינסה להתאים לכם משכנתא של הבנק בו הוא עובד. בתוך אותו בנק מוצעים מסלולים שונים למשכנתא, והיועץ הבנקאי ינסה להתאים לכם את המסלול האידיאלי עבורכם מתוך אותם מסלולים שהבנק מציע. לעומת זאת, חברה לייעוץ משכנתאות חיצונית אשר לא מקושרת לאף בנק, תמצא את המסלול הטוב ביותר עבורכם ממגוון רחב של בנקים, חברות למשכנתאות ועוד. האינטרס של היועץ החיצוני היא שתצאו עם המסלול המשתלם ביותר עבורכם, באופן בלתי תלוי בחברת משכנתאות כזו או אחרת. חשוב לדעת שישנם מקרים בהם חברה לייעוץ משכנתאות עובדת בשיתוף עם חברות משכנתאות מסוימות ובמקרה כזה יהיה להם אינטרס להציע משכנתא מאותם חברות.

הבחירה היא בידיים שלכם
למרות שייעוץ משכנתאות בנקאי לרוב יהיה קשור באופן ישיר לבנק ויגביל אתכם בהצעות רק מאותו הבנק, לעיתים יש אנשים שיבחרו בשירות זה. אנשים אחרים יעדיפו לבחור בשירות חיצוני אשר יציע להם מגוון רחב יותר של מסלולים מחברות שונות. בסופו של דבר אתם תבחרו באופציה שנראית לכם נוחה ומתאימה ביותר. בכל מקרה חשוב לשים לב שהייעוץ שאתם מקבלים הינו מקצועי ואיכותי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה