יום שני, 14 בינואר 2019

תפקידו של המכון הרפואי


המכון הרפואי לבטיחות בדרכים יכול לפסול לכם את הרישיון ולשנות את חייכם. אמנם ברוב המקרים הוא מאשר את הרישיון והוא מהווה בסך הכל הגוף הבודק של משרד הרישוי, ואין ספק כי הכוונות שלו טובות, אך יש אנשים שללא צדק נשלל מהם רישיון הנהיגה שלהם. מדוע זה קורה?

בעיות רפואיות שפוסלות רישיון
תפקידו של המכון הרפואי הוא לפסול רישיון נהיגה בשל כל מיני סעיפים כאשר הבעיות הראשיות יהיו כמובן בעיות רפואיות גרידא. בעיות אלו יכולות להיות בעיות של בעיות זיכרון, בעיות בלב או בכלי הדם וכן הלאה. ישנן בעיות רפואיות רבות שיכולות להשליך מאוד על מצבו של הנהג ולפגוע בו באמצע הנסיעה וכבר ראינו מקרים רבים בישראל בהם נהגים עשו תאונה קשה מאוד בגלל שהם סבלו מהתקף לב או מאירוע מוחי בעת הנהיגה.



מה זה אומר אי התאמה אישיותית?
אי התאמה אישיותית היא מונח כולל מאוד של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. מונח זה מבטא את אי ההתאמה של נהג מסוים לעלות שוב על הכביש בגלל שיש לו בעיה התנהגותית, נפשית או פסיכולוגית כלשהי. למשל, אם יש אדם שעבר עבירות תנועה רבות בחייו סביר להניח שהוא לא יוכל לקבל רישיון לנסוע על משאית גדולה, מחשש שהוא יוכל להשתמש בה לרעה או שהוא יעשה עבירת תנועה חריפה עמה מה שיביא לתאונה גדולה. 

האם אפשר לערער על ההחלטות שלו?
למרות שמדובר בגוף ממשלתי ודי סבוך מבחינה בירוקרטית אפשר וגם רצוי לערער על ההחלטות שלו. אם המכון הרפואי לבטיחות בדרכים החליט שאתם לא כשירים אתם חייבים לערער עם עורך דין מוסמך שמומחה בעניינים אלו, כאשר הערעור צריך להיות מהיר ומשכנע ככל הניתן. יש לכם שלושים יום להגיש אותו לוועדת ערר בתל השומר ולכן כדאי שתמהרו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה