יום שבת, 26 בינואר 2019

מפעל מועדף


מה זה מפעל מועדף? מה היא חברה מועדפת? מה ההשלכות של ההגדרה הזו? מאמר זה יבהיר את הנושא שיכול לשנות את הרווחים שלכם לטובה.
יכול להיות שמגיעות לכם הטבות מס

החוק לעידוד השקעות הון קובע מספר הטבות ייחודיות בנושאי המיסוי לחברות שעומדות בכמה תנאים שמיטיבים עם האוכלוסייה ועם המדינה. הטבות המס יינתנו בגין הכנסה מועדפת שהופקה או צמחה בידי החברה החל מתאריך 1 בינואר 2011. והוא למעשה מציע לחברה מועדפת שני מסלול הטבות. המסלול הראשון שנקרא מסלול המענקים, דורש הגשת תכנית למרכז ההשקעות ואחרי אישורו יש לעמוד בתנאים נוספים. המסלול השני הוא מסלול הטבות מס שהוא לא דורש פנייה מוקדמת ואישור פקיד השומה להחלתו, בוודאי כאשר החברה מקיימת את תנאי החוק כדי להיות זכאית לו.


מי נחשבת לחברה מועדפת?

חברה מועדפת היא חברה שהתאגדה בישראל, היא שולטת על העסקים שלה ומנהלת אותם בעצמאות וכמובן כזו שמפעילה את המתקנים שלה בישראל. לחברה כזו יש מפעל מועדף כאשר מפעל מועדף נקרא כך לפי שני תנאים מצטברים: התנאי הראשון הוא שהמפעל תעשייתי, כלומר מייצר, והתנאי השני הוא שהמפעל בר תחרות, זה אומר שאין לו מונופול בשוק. מפעל מועדף למעשה יכול ליהנות משיעורי מס מופחת אם הפעילות שלו כמובן יצרה את אותם רווחים בשטחי מדינת ישראל. 

מי עוד זכאי להטבות מפעל מועדף?

חברות שמייצרות מוצרים יכולות לזכות בתנאים הנחשקים הללו, כמו גם חברות שמפתחות תוכנה, אפליקציות, משחקי לסלולר, פיתוח טכנולוגיות וידע בתחומים שונים ועוד. חברות שמפתחות תוכנה יכולות ליהנות מהטבות אלו גם כאשר מדובר על פעילות עסקית שקהל היעד שלה הם תושבי חוץ וזאת כיוון שהעבודה מיוצרת כאן בישראל. כמו כן חברות שמפתחות אנרגיה מתחדשת לרבות קבלני משנה שמייצרים רכיבים עבור חברות אלו, יכולים להיות תחת ההגדרה של מפעל מועדף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה