יום שבת, 31 באוגוסט 2013

נהיגה בשכרות



מהי העבירה של נהיגה בשכרות?
אין עוררין על כך כי עבירות תנועה הפכו בשנים האחרונות למשמעותיות ביותר והחוק הישראלי נותן דעתו על כך. לפי החוק הישראלי, אדם אשר חשוד או נאשם בעבירה של נהיגה בשכרות, הוא אדם אשר נהג תחת השפעה של משקה אלכוהולי או של סם. יחד עם זאת, נשאלת השאלה מה היא אותה כמות של משקה אלכוהולי אשר לגביה מדובר כאן? הדבר הנ"ל לא קבוע בחוק, ולמעשה, המשטרה ורשויות החוק הישראליות נוטות תמיד לשנות את ההגדרה הזו – על פי רוב להגדרה הרבה יותר מחמירה, כך שגם אדם אשר שתה כוסית אחת - יכול להיות מואשם בעבירה של נהיגה בשכרות סיטואציות מסוימות.

לא רק מעורבות בתאונות
על פי רוב, אנשים עולים לכותרות בהקשרים של נהיגה בשכרות לאחר שהם שתו כמויות אדירות של משקאות אלכוהוליים כאלה ואחרים, ולאחר מכן ביצעו תאונות דרכים, בפרט כזו עם פצועים והרוגים, חלילה. בפועל, חשוב לדעת שרוב האנשים שמואשמים בעבירה של נהיגה תחת השפעה של משקה אלכוהולי - הם אנשים נורמטיביים, שלא ביצעו שום תאונת דרכים, והנהיגה שלהם היא אף בטוחה לחלוטין ברוב המקרים.


 
אז כיצד הם מואשמים?
אם האנשים הללו נוהגים בצורה תקינה לחלוטין, אזי מדוע עומדת נגדם האשמה של נהיגה בשכרות? מסיבה מאד פשוטה. המשטרה נוהגת לעמוד על צירי תנועה מרכזיים, בפרט בזמנים כמו שישי בערב - ולבצע בדיקה אקראית לנהגים. כך, גם אם שתיתם למשל כוס של חצי ליטר בירה - מכשיר הינשוף המשטרתי יחווה שאתם שתיתם יותר מידי, ואתם תהיו במעמד של נוהגים בגילופין. אפשר שבדיקות אחרות (הליכה בקו ישר, נגיעה באף וכו') יראו שאתם פיכחים לחלוטין - ועדיין תהיה נגדכם האשמה.

אז מה עושים במקרים הללו?
לכן, אם עומדת נגדכם האשמה של נהיגה בשכרות, חשוב לדעת שאין זה אומר שנהגתם נהיגה פרועה תחת השפעת שפע של משקאות אלכוהוליים. במקרים רבים תוכלו להוכיח שהיה מדובר על שתיה מועטה במיוחד, ואפשר אף לפקפק בתוצאותיו של מכשיר הינשוף, בפרט אם הבדיקות האחרות שנעשו הראו שהייתם פיכחים לגמרי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה