יום שני, 19 באפריל 2021

חברות ארנק

 

מה היתרונות של חברות ארנק?

הקמת חברות ארנק אמורה לסייע להפחית את חבות המס ואת דמי הביטוח הלאומי. בשביל שזה יקרה, יוצאים מתוך נקודת הנחה שלפיה מס החברות נמוך יותר מאשר מדרגת המס שאליה הנישום מגיע באופן עצמאי. כפועל יוצא מכך, חברות ארנק יכולות להיות רלוונטיות עבור שלל נישומים – החל מאנשים שעובדים בתור שכירים, דרך בעלי עסקים ועצמאיים ועד בעלי שליטה.

רוב הבעלים של חברות ארנק הם מועסק ובעלים יחידי של החברה. אם ההכנסה של אותו שכיר גבוהה משמעותית בהשוואה לממוצע, או שלחילופין יש הכנסות פסיביות ניכרות מנדל"ן או מתמלוגים ותשלומי ריבית, בהחלט ייתכן שהאופציה של פתיחת חברות ארנק תהיה המשתלמת ביותר. מצד שני, חשוב מאוד לבחון כל מקרה לגופו על מנת להגיע למצב שבו מנצלים רק את היתרונות של חברות ארנק.



האם מותר לפתוח חברות ארנק?

חשוב לציין שלכל אדם בישראל יש את הזכות להקים חברה בע"מ, גם בלי קשר לדרך הפעילות של החברה או למוצרים ולשירותים שאותם היא מספקת עבור קהל היעד והציבור. אבל למרות שמדובר על פעולה חוקית לחלוטין, היא לא תמיד משתלמת. בשביל לבחון האם ומתי משתלם לפתוח חברות ארנק לעומת האופציה של המשך העבודה בתור שכיר, צריך להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו היטב.

בעלי המקצוע שאיתם אפשר להתייעץ לגבי סוגים שונים של חברות ארנק הם כמובן רואי חשבון, יועצי מס ובמקרים מסוימים גם עורכי דין. בהמשך, אפשר לבדוק כיצד פועלים קולגות באותו תחום ומה מאפיין את שיטת ההתנהלות שלהם מול רשויות המס ומשרד המשפטים. בנוסף, צריך לעקוב אחר השינוי החוקי במדרגות המס ובעיקר אחר מס החברות והגובה שלו בכל תקופה או עידן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה