יום שני, 9 באוגוסט 2021

יועץ מיגון

 

כל מה שצריך לדעת על התפקיד של יועץ מיגון

יש כמה דברים שאותם מאוד חשוב לזכור לגבי התפקיד שאותו מבצע יועץ מיגון. קודם כל, חשוב להבין למשל מה הקשר בין המעורבות של יועץ מיגון לבין הסיכוי לקבל את האישור של פיקוד העורף בנוגע לרמת ההגנה הקיימת על המבנה. למעשה, ללא יועץ מיגון לא ניתן לנסח ולערוך את המספח שאותו בסופו של דבר פיקוד העורף אמור לאשר. כפועל יוצא מכך, המעורבות של יועץ מיגון היא לא פריבילגיה אלא חלק בלתי נפרד מהתהליך שבו מקימים ובונים מבנים או בניינים שלמים.

חוץ מזה, צריך לדעת שהתפקיד של יועץ מיגון נמצא בעצמו תחת פיקוח ובקרה. לא כל אחד יכול לערוך את הנספח הרלוונטי שאותו מגישים לאחר מכן לאישור של פיקוד העורף, אלא רק מי שהוסמך לעבוד בתור יועץ מיגון. מבחינת קבלני בניין או יזמים, המשמעות היא שכדאי לברר מראש מה בדיוק ההסמכה של יועץ מיגון והאם הוא רלוונטי לאופי הפרויקט שאותו מתכננים להקים.



איך בוחרים יועץ מיגון?

סוגיה אחרת ולא פחות חשובה היא מה אפשר לעשות על מנת להגדיל את הסיכוי לבחור נכון יועץ מיגון. אם מכירים את המאפיינים של התפקיד ומבינים מה פחות או יותר מיוחד בו, יש סיכוי גבוה יותר להפיק מתוכו תועלת. אבל אם צריכים להשתמש בשירות של יועץ מיגון בפעם הראשונה, יכול להיות שיהיה מקום להרחיב את החיפוש ולהשתמש בהמלצות או במקורות ידע חיצוניים.

החדשות הטובות הן שקבלנים ויזמים יכולים לפגוש יועץ מיגון על מנת להחליט באיזה שירות שלו להשתמש. מלבד מפגש אישי עם יועץ מיגון לצורך התאמת השירות לצרכים של קהל היעד, יש גם מקום לערב אותו בתכניות המוקדמות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה