יום רביעי, 12 בפברואר 2014

מרכזיה לעסקים



איך אפשר לבחור מרכזיה לעסקים?
אם הבנתם שאתם צריכים מרכזיה לעסקים שלכם, חשוב מאד שתדעו גם איך לבחור אותה. יש היום כמה אפשרויות שונות בכל מה שנוגע לבחירת המרכזיה, בעיקר בשל העובדה שאתם יכולים לקבל מהמרכזיה מגוון רחב מאד של שירותים שונים, וחשוב להבין מה תהיה ההשלכה שלהם על העסק שלכם. אולם, לפני כן, עליכם לקבל החלטה חשובה מאד בבחירת מרכזיה לעסקים, והיא כמובן ההחלטה לגבי סוג המרכזי - האם היא תהיה מרכזיית IP שפועלת על פרוטוקול SIP, או במרכזיה אנלוגית שעובדת על פרוטוקול PSTN.

מה ההבדל בין המרכזיות?
מרכזיה לעסקים מסוג אנלוגי, היא המרכזיה הוותיקה והמוכרת יותר, אשר עדיין נמצאת בשימוש בולם ובארץ. מדובר על מרכזיה שבעצם עובדת על התשתית הקווית והמוכרת של בזק. במרכזיה זו, יש צורך לבצע שינויים פיזיים, במידה ואתם מעוניינים בשינוי התכונות שלה. כך למשל, אם תרצו להוסיף קווים חדשים, להסיר קווים או לקבל שירות חדש - תצטרכו ממש לבצע שינוים פיזיים במרכזיה.
לעומת זאת, מרכזיה לעסקים שפועלת על טכנולוגיית הIP, עושה שימוש ברשת האינטרנט ופס הרחב, בכדי להעביר את השיחות. מדובר על טכנולוגיה שמכונה Voice over IP, והיא נחשבת ליעילה במיוחד. היתרון הוא בכך שאם מעוניינים לבצע שינוי - זהו שינוי בתוכנה, ולא בחומרה.

  
ומה מתאים לכם?
בכדי לבחור מרכזיה לעסקים כדאי לזכור שהכל שאלה של סדר גודל. לעסקים קטנים במיוחד, שלא מצפים להשתנות בזמן הקרוב, אפשר שמרכזיה אנלוגית תיתן לכם שירות מתאים. עם זאת, מרכזיה לעסקים מסוג IP מתאימה לעסקים שמפעילים יותר מעשרה קווים. חשוב מאד לציין שכיום יש מרכזיות לעסקים שפועלות על תשתית הIP, אשר לא חייבות להיות בבית העסק, ומדובר בעצם על שירותי ענן - והדבר מתאים כמובן גם לעסקים קטנים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה