יום ראשון, 19 באוקטובר 2014

מטאוריטים



מטאוריטים מאז ומעולם העסיקו את הדמיון של האסטרונומים שבינינו ולא רק. קיימת חשיבות עליונה מבחינה מדינית לדעת מה מצבם השמימי של מטאוריטים שנעים בחלל החיצון רק משום העובדה המדעית והלא מעודדת שבכוחו של מטאור להשמיד את כדור הארץ.

אסון גדול
מטאוריטים שהם בעצם סלעים מתכתיים המכילים בתוכם חומרים כימיים נפיצים במיוחד, החודרים לשטח כדור הארץ דרך האטמוספרה ולא מתפוררים בדרך עלולים ברגע של פגיעה בקרקע או בים לגרום לנזקים עצומים ובלתי הפיכים. קיימות עדויות רבות מכל העולם מצולמות ומתועדות על מטאוריטים שפגעו בערים שונות בארץ ובעולם והסבו נזקים עצומים. כך לדוגמא קרה לפני שנה ברוסיה עת מטאור נחת על כביש סואן באמצע היום והסב נזק גדול באזור הן בנפש והן ברכוש. כך קרה גם לפני שנים רבות פה בארצנו עת מטאור פגע בקרקע ויצר את מכתש רמון שזהו גם אחד ממקומות התצפית על מטאורים היותר מבוקשים בלילות בהירים.

גם בעבר הם פגעו
לאור ממצאים שנמצאו במקומות שונים בעולם מדענים סבורים היום יותר מתמיד כי מטאוריטים הם אלו שהכחידו את הדינוזאורים בדיוק כמו שהם מסוגלים לגרום לצונאמי או למגה צונאמי במידה וינחתו באחד מהימות המקיפות אותנו.

תצפית ומעקב
אין היום עדיין דרך למנוע או לפגוע במטאוריט המאיים להשמיד את כדור הארץ, אך אסטרונומים ואנשי צבא עושים ימים כלילות עם שיתופי פעולה בכל העולם בשביל למצוא פתרון לבעיה כזו לכשתתעורר. עמדות תצפית משוכללות בטכנולוגיה הכי חדישה מפוזרות בכל חלקי העולם וגם בארץ בשביל לעקוב יום, יום אחרי התקדמות של מטאורים לכיוון כדור הארץ. האינפורמציה עוברת בין כל הנקודות כי הצורך בסנכרון ושיתוף פעולה בין כולם יכול להיות קריטי ביום מן הימים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה