יום רביעי, 9 בדצמבר 2015

לימודי מוזיקה אלקטרונית



מוזיקה אלקטרונית היא מוזיקה שמנגנים אותה בכלים אלקטרוניים ולא בכלים מסורתיים. המוזיקה מתבססת על כלים קיימים, אך היא נותנת תוצאה שונה מהם. הכלים המרכזיים שעושים בהם שימוש הם סינתיסייזר, מכונת תופים וכן משתמשים בסמפלר וכן במחשב כדי להשיג את תוצאת המוזיקה הרצויה. שלא כמו מוזיקה רגילה, כאשר יוצרים את המוזיקה האלקטרונית מבצעים עיבוד באמצעות תוכנות מחשב המיועדות לכך.

מעט היסטוריה
יש שמייחסים את תחילת המוזיקה לעולם המוזיקה הקלאסית. כאשר יצרו את המוזיקה הקלאסית לא השתמשו באמצעים אלקטרוניים אך בשנות השישים והשבעים של המאה הקודמת היו אמנים מוזיקליים שונים שעשו עיבודים של מוזיקה אלקטרונית ליצירות קלאסיות ובהן יצירות של באך ואחרים. העיבודים השונים התבססו על היצירות הקלאסיות המקוריות ואפשר היה לזהות אותן, אך העיבוד היה חדשני, התאים לאווירה של שנים אלו וכן היה מעניין. זו כאמור הייתה תחילת הדרך אך מאז ועד היום נעשו שינויים רבים במוזיקה וביצירה ועם הזמן המוזיקה הייתה ליצירה עצמאית ולא תמיד אחת שהתבססה על יצירות קודמות.




ללמוד את התחום המוזיקלי
כדי ליצור מוזיקה אלקטרונית צריך שני דברים מרכזיים:
·         כלים מתאימים – כדי ליצור את המוזיקה אתם צריכים שיהיו לכם כלים מתאימים. כלים אלו יהיו סינטיסייזר, מכונת תופים וכן אתם תצטרכו שיהיה לכם סמפלר ומחשב עם תוכנות מתאימות ליצירת המוזיקה. הכלים השונים הם בסיס בלעדיו אתם תתקשו ליצור את המוזיקה שאתם רוצים ליצור.
·         ידע בתחום – אין זה מספיק להחזיק בכמה כלים אלקטרוניים כמו סינטיסייזר או מחשב. כדי ליצור את המוזיקה שאתם רוצים ליצור אתם צריכים גם להיות בעלי ידע בתחום ואת הידע תוכלו לקבל במסגרת לימודים של מוזיקה אלקטרונית כשחשוב כמובן לבחור מוסד לימודים מנוסה ומקצועי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה