יום שישי, 5 בפברואר 2016

מיחזור משכנתא



משכנתא הינה הלוואה אשר אותה לוקחים למספר רב של שנים, על אף כל מיני כלים כלכליים והערכות מקצועיות אין באמת דרך לדעת מה יהיו התנאים בעתיד הצופן להגיע – הן התנאים האישיים שלכם והן התנאים בשוק. שינוי תנאים שכזה יכול להרע את המצב מבחינת לווי משכנתאות למיניהם, בדיוק בשל כך נוצרת האפשרות של מיחזור משכנתא אשר היא למעשה מאפשרת לכם לבטל את המשכנתא הקודמת שלכם ולקחת אחרת חדשה במקומה בתנאים חדשים אשר יותר מתאימים למצבכם בזמן נתון. 

מיחזור משכנתא הוא כאמור אפשרות נהדרת עבורכם לשנות את תנאי המשכנתא שלכם לכאלו שיותר יתאימו לתנאים עדכניים , אך כמובן ששינוי כזה של תנאי המשחק מבחינת הבנקים והלווים אינו בחינם ואינו נעשה בחיפזון בכל שינוי קטן. על מנת לבצע מיחזור משכנתא והרי מדובר על פירעון מוקדם שלה או ביטולה על מנת לקחת משכנתא חדשה, לפעמים צריך לשלם לבנק עמלות שונות בהתאם למסלול המשכנתא הראשוני שאותו בחרתם. עמלות אלו יכולות להיות לא מהותיות וממש קטנות, לעומת הקרן כולה ורק להיות עמלות  תפעוליות וניהוליות של הבנק אך במקרים מסוימים העמלות יכולות להיות אחוזים מסכום הקרן כולה ואז כבר מדובר על סכומים משמעותיים שאל לכם להתעלם מהם.




איפה מבצעים מיחזור משכנתא?
אינכם חייבים לבצע מיחזור משכנתא בבנק אשר בו לקחתם את המשכנתא הראשונה כלל וכלל. למרות שאם עוברים את התהליך באותו הבנק, מדובר על פרוצדורה הרבה יותר פשוטה ונעימה. כמו בקבלת משכנתא ראשונית, עליכם לקבל הצעות מכמה בנקים ולבצע השוואת משכנתאות נבונה בין הבנקים. 

מתי למחזר משכנתא?
מצבים שמצדיקים בדיקה של תהליך מיחזור משכנתא הם כאלו שמציגים שינוי משמעותי בתנאים הקיימים לעומת התנאים בזמן לקיחת המשכנתא. במרבית המקרים מדובר על מקרים של שינויים כלכליים גדולים שגורמים לתנודות בשיעורי ריביות המשכנתאות – בעיקר ירידות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה