יום שלישי, 7 במרץ 2017

ממיר קטליטי



רוצים להפחית את רמת הזיהום של הרכב שלכם? לזיהום אוויר שנוצר על ידי הרכב יש המון תוצאות. בראש ובראשונה יש תוצאה בריאותית. רכב שמזהם את האוויר עלול לגרום להרבה מחלות במערכת הנשימה, שלעיתים אפילו עלולות לגרום למוות. למען האמת, בכל יום אלפי אנשים מאובחנים כחולים במחלות בדרכי הנשימה שנגרמו בגלל זיהום אוויר, כאשר אחוז נכבד מהזיהום נוצר על ידי רכבים מזהמים. בנוסף, רכב מזהם משפיע מאוד על ההוצאות שלנו. הממשלה גובה מיסים על רכבים באופן שמתחשב ברמת הזיהום של הרכב. על רכב מזהם יגבו יותר מיסים מאשר על רכב לא מזהם. יש תקנים בין לאומיים שעל פיהם קובעים את רמת הזיהום, כאשר כמובן אנחנו נעדיף תמיד את הרכב המזהם פחות, ממגוון רחב של שיקולים. יש הרבה דרכים לדאוג לכך שהרכב לא יזהם את האוויר. הדרך הטובה ביותר לעשו זאת היא על ידי ממיר קטליטי, שהוא רכיב שצריך להיות קיים בכל רכב על פי חוק במדינת ישראל כבר משנות ה-90.




תקלות נפוצות
ממיר קטליטי הוא, כאמור, רכיב חשוב במיוחד שנועד לצמצם את זיהום האוויר שנפלט מהרכב. כמו בכל רכיב אחר, גם ממיר קטליטי עלול לסבול מתקלות שונות. לדוגמא, לעיתים הממיר עלול להגיע למצב של התכה. ההתכה עלולה לגרום לחלקים מהממיר להיתקע באגזוז וליצור מצב שהרכב לא סוחב. על כן, חשוב לטפל בממיר למען טובת הרכב.

מבנה הממיר
ממיר קטליטי יכול להיות ממוקם במקומות שונים ברכב, כתלות בשנתון של הרכב. אבל, המבנה של הממיר עצמו הוא כמעט זהה בכל רכב ורכב. מדובר על פלאנצ' קדמי. אחריו יהיה מיקום לחיישן חמצן. על הממיר עצמו לרוב יש פחית שמגנה מחימום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה