יום שבת, 19 באוגוסט 2017

הלוואות בערבות המדינה



כל מה שצריך לדעת על הלוואות בערבות המדינה

הלוואות בערבות המדינה יכולות להיות מקור מימון אידיאלי עם שורה ארוכה של יתרונות. ההלוואות מיועדות לקהל יעד מגוון והן ניתנות בתנאים מועדפים. ההלוואה עצמה ניתנת על ידי הבנק והיא ארוכת טווח, אך הבנק מקבל הבטחה מהמדינה שמשמשת כערבות על מלוא הסכום או חלק ממנו. הלוואה בנקאית כזו יכולה להיות בערבות של עד 90% מהמדינה בעוד שאר הביטחונות ניתנים על ידי המלווה. כמו כן, הביטחונות עצמם הם במזומן ולכן הבנק למעשה לא נוטל על עצמו שום סוג של סיכון.
עם זאת, יש הנחיות ספציפיות של רשויות המדינה בכל הנוגע למתן הלוואות עבור עסקים ויזמים. כך לדוגמא מחויבים הבנקים לתת הלוואות לפריסה של עד 5 שנים ובשיעור ריבית שלא עולה על פריים ועוד 3.5%. במילים אחרות, המדינה מעניקה לבנק ערבות על חלק מהסכום וכך מאפשרת לעסקים לגייס מקורות מימון. במקביל, העובדה שניתן ליטול הלוואות בערבות המדינה מסייעת לירידת מחירים של הלוואות אחרות לעסקים קטנים.




איך מקבלים הלוואות בערבות המדינה?

לא כל עסק רשאי לקבל הלוואות בערבות המדינה. הדרך הנכונה לבדוק זכאות להלוואות כאלה היא קודם כל להשתמש בנתונים המפורסמים על ידי משרד האוצר. מעקב אחר הנתונים יכול לסייע לבעלי עסקים לדעת מתי הם זכאים לקבל הלוואות, באיזה אופן כדאי להם לשלב בין מקורות מימון שונים ומה אפשר לעשות על מנת לצמצם בהוצאות ההחזר.
אפשר גם להשתמש במחשבון הלוואות ייעודי ולבחון את אפשרויות המימון לפי הצרכים של העסק. מחשבון הלוואות לא מחייב את הבנק, אך הוא מעניק אינדיקציה אמינה יחסית לאטרקטיביות של הלוואות מסוימות. זהו כלי שעומד לרשות בעלי עסקים חדשים או עם עסק קיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה