יום שבת, 26 באפריל 2014

מס שבח מקרקעין



מהו מס שבח מקרקעין?
שבח מקרקעין הוא מדד הגידול בערך נכסי נדל"ן מסיבות שאינן קשורות לפעולות שאותן מבצע בעל הנכס בנכס עצמו, אלא על ידי גרומים חיצוניים. מס שבח מקרקעין הוא מס שמוטל על בעלי נכסים כאשר מתבצעת עסקת מכירה והוא מחושב על פי ההפרש שבין ערך הנכס בעת קנייתו לבין הערך שלו בעת המכירה. לרוב, שבח מקרקעין נוצר בעקבות פעולות שונות של גופים ציבוריים שמשפרים את החיים של התושבים באיזור כדוגמת:
·         בניית תשתיות חדשות או שיפור תשתיות קיימות
·         הקמת מוסדות ציבור שונים באיזור שבו נמצא הנכס
·         שיפור דרכי גישה לאיזור שבו נמצא הנכס
·         שינוי הגדרת הקרקע באיזור שבו נמצא הנכס
חשוב לדעת שיש גם גורמים שעלולים להשפיע על ירידת ערך הנכס, אך בכל מקרה מי שקובע את שווי הנכס הוא שמאי מקרקעין שמוסמך להגדיר באיזה אחוז השתנה ערך הנכס מיום הרכישה שלו ועד ליום הבדיקה. מס שבח מקרקעין נקבע בהתאם לגובה השינוי שאותו קובע השמאי.

מס שבח מקרקעין והמצאות אנטנות סלולאריות באיזור
בבתים שבהם הותקנו אנטנות לקליטה סלולארית עלולים לשנות את ערך הנכסים במבנה מכיוון שנמצא קשר בין אנטנות אלה לבריאות הציבור. במקרים אלה יכול ערך הנכס לרדת משוויו בעת הרכישה.
מס שבח מקרקעין והערכת רעשים
בדירות הממוקמות באיזורים סואנים, ליד כבישים ראשיים או רחובות מרכזיים, מתחשבת הערכת שווי הנכס גם ברעשים מסוגים אלה ושמאי המקרקעין חייב לוודא כי אלה אינם נשמעים בתוך הדירות שבאיזור על מנת להעריך נכונה את שווי הנכסים.
מס שבח מקרקעין וצנרת המבנה
גם לצנרת המבנה יש השפעה על שווי הנכסים בבניין וכאשר מדובר בצנרת ישנה הגורמת לרטיבות במבנה עלול הדבר להוריד את שווי הנכסים במקום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה