יום ראשון, 10 באוגוסט 2014

אבן אודם



אבן אודם היא אבן חן אדומה אשר ידועה גם בשמה הלועזי "רובי". האבן בצבע אדום בוהק ובעבר היו שסברו כי שלהבת אדומה בוהקת באבן. האודם הוא מינרל אשר דומה ביכולת העמידות שלו ליהלום והיא מוזכרת גם בהקשר לשבט ראובן התנ"כי כאבן הראשונה המוטבעת בחושן של הכהן הגדול.

מאפייני אבן אודם
המאפיינים של אבן האודם הם קודם כל הצבע האדום הבוהק. מבחינת ההרכב הכימי האבן היא תוצר של תחמוצת אלומיניום מגובשת והיא קשה מאד. בפילוסופייה ההודית אדן אודם נקשרת עם צ'קרת הלב. בתנ"ך מוזכרת האבן בספר שמות כשהיא מתקשרת עם החושן של הכוהן הגדול. את אבן האודם כורים באזורים שונים כמו אפריקה, סרי לנקה, אמריקה, תאילנד והמקום המרכזי ממנו כורים את האבן הוא בורמה.


סגולות
אבן אודם נקשרת עם סגולות שונות. צבעה האדום של האבן גרם לכך שמימי קדם האמינו רבים ביכולות המאגיים שלה. חלק מהעמים שבמזרח האמינו כי לאבן יש יכולת ריפוי ומתן כוח ולשם כך היו מחדירים מתחת לעור את האבן בתקווה כי זו תביא להם כוחו עליונים ותספק להם אומץ ותושייה וההודים האמינו כי אם יכניסו את האבן לתוך מים היא תוכל לגרום להם לרתוח. בשל הצבע הבוהק, אבן אודם היתה בעבר סמל לעושר וחוכמה. 

ערכה של האבן
אבן אודם היא אבן בעלת ערך גבוה כשהמחיר שלה נקבע על פי מידת הצבע שלה. ישנן אבני אודם אשר מתאפיינות בצבעי אדום בוהק וישנן אבנים בצבעי כתום וסגול על גווניו השונים. ככל שצבע האבן אדום יותר ועמוק יותר, כך עולה הערך של האבן. מרכיבים נוספים אשר משפיעים על הערך של האבן הם הנקיון שלה והמשקל שלה. ככל שהאבן בעלת פחות פגמים ובמשקל גדול יותר, כך יעלה ערכה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה