יום חמישי, 15 בנובמבר 2012

קניית דירה



בדיקות אחרונות לפני קניית דירה
אתם כבר עומדים לחתום עוד רגע על החוזה של קניית דירה. עושה רושם שכל הפרטים כבר סוכמו והדירה בקרוב תעבור לבעלותכם. עם זאת, יש כמה דברים שראוי לשים לב אליהם גם בחוזה, וגם עוד מספר בדיקות בודדות אשר חשוב לבצע בטרם תבצעו את המהלך ותחתמו על חוזה הרכישה עבור הנכס המדובר. הבדיקות הללו בסופו של דבר, יגרמו לכך שאתם לא תצטרכו לשלם סכומי כסף מיותרים בשל חוסר תשומת לב שלכם או של המוכרים בשלב מאוחר יותר כאשר הנכס כבר יהיה בבעלותכם הבלעדית .

מה יהיה בחוזה ?
כשאתם חותמים על חוזה של קניית דירה חשוב לשים לב למספר מרכיבים קריטיים מאד שווי העסקה המלא חייב להופיע בתוך חוזה של קניית דירה. הסכום הזה צריך לכלול את כל התשלומים שסוכמו, כדי שלא יהיו לאחר מכן הפתעות שלא הופיעו בחוזה. יש כמובן גם לתאם את אופי העברת התשלומים שלכם אל המוכרים. הדבר חייב להופיע בתוך החוזה באופן ברור ומפורט, ללא התנסחויות פתלתלות .



מועדי כניסה ויציאה
עוד משהו אשר חייב להופיע בתוך חוזה של קניית דירה הם מועדי הכניסה והיציאה אל הדירה. כאשר אתם רוכשים דירה, הבעלים הקודמים בעצם מתחייבים לפנות אותה עד לשלב מסוים. הפינוי הזה צריך להיות מלא לחלוטין כולל הכל - אלא אם כן כמובן מפורט אחרת. אפשר להסכים שהבעלים יחזרו כדי לפנות עוד כמה פריטים בהמשך - אך הדבר צריך להופיע בתוך החוזה באופן ברור ביותר .

ועוד כמה דברים שכדאי לברר רגע לפני שאתם חותמים על חוזה רכישה
רגע לפני אתם כבר חותמים על החוזה של קניית דירה, ערכו עוד כמה בדיקות קטנות אך חשובות ביותר עבורכם. וודאו כי שטרי המכר חתומים על ידי עו"ד מוסמך מטעם שני הצדדים, בדקו שיש לכם ייפוי כוח מתאים מטעם הבעלים הקודמים אשר מעניקים לכם את הבעלות על הדירה, וכך תוכלו לדאוג לעצמכם לקבלת פטור ממס שבח, במידה ויום אחד תרצו למכור את הדירה בעתיד .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה