יום חמישי, 15 בנובמבר 2012

ניתוח טכני – לימודי תעודה



לא כל אחד יכול לשבת וללמוד 3 או 4 שנים במכללה או באוניברסיטה מכל מיני סיבות. יש כאלה שקשה להם מבחינת הריכוז ויש שקשה להם מבחינת הכסף ואחרים פשוט לא רוצים לבזבז זמן יקר והם מעוניינים להתחיל כבר לעבוד. לימודי שוק ההון בכלל ולימודי ניתוח טכני בפרט הם ענפים של לימודי הכלכלה. בבואכם לעשות תואר ראשון באוניברסיטה או במכללה יהיה מסלול הלימודים שונה ממי שפונה ללימודי ניתוח טכני עבור תעודה בלבד.
מהו קורס ניתוח טכני?
מטרת הלימודים בקורס ניתוח טכני היא לאפשר לתלמיד להיחשף לכל הנושאים העיקריים בלימודי ניתוח טכני. הקורס מתחלק לרמה תיאורטית ששם נלמדות התיאוריות המתקדמות ביותר בתחום וכן לחלק מעשי ששם מתרגל התלמיד סיטואציות שונות שבוחנות את הידע המעשי שנצבר במהלך הקורס. במבוא הקורס לומדים את בסיס החשיבה העומד מאחורי  ניתוח טכני ואת הגישות השונות לתחום. הקורס יחשוף את התלמידים להוגים החשובים בתחום, לדילמות אמתיות משוק העבודה ולפיתוח ראייה מקיפה יותר בכל הקשור לניתוח של מניות ועתידן.



לימודי תעודה
כמו במקצועות שונים אחרים שנחשבים למקצועות טכנים שונים גם לימודי ניתוח טכני ניתן לעשות במסגרת לימודי תעודה ואין צורך להרשם למכללה או לאוניברסיטה יקרים שזמן הלימודים בהם ארוך ומייגע לעיתים. אורך הקורס בלימודי תעודה לניתוח טכני הינו 120 שעות לימוד במשך 4 חודשים.
איפה ללמוד?
כאמור, ניתן ללמוד לימודי ניתוח טכני במקומות שונים החל מאוניברסיטה במסגרת בתי הספר לכלכלה, דרך המכללות השונות וכלה בבתי ספר לצורך תעודה. הלימודים במכללות ובאוניברסיטאות יותר תיאורטיים ופחות מעשיים בעוד שבמוסדות ללימודי תעודה תמצאו לימודים יותר מרוכזים, יותר מעשיים ופחות עיוניים. הבחירה בלימודי תעודה יכול לנבוע גם מרקע פחות טוב בלימודים ואנשים רבים שלא היה להם ממוצע טוב בבגרות יוכלו לגשת ללימודי ניתוח טכני ללא בעייה.

תגובה 1:

  1. תודה רבה על המידע.
    אני חושב שלימודי תעודה היום הם לא פחות טובים מאשר לימודי תואר ראשון ותואר שני, היום ישנם הרבה מאוד אנשים אשר מסיימים תואר ראשון ושני אך מעט מאוד אנשים אשר לומדים באמת איך לעבוד כמו שמלמדים בלימודי תעודה. הלימודים בלימודי תעודה הם ממוקדים יותר ולכן לפעמים רלוונטים יותר למקומות עבודה שונים.
    אני רואה את עצמי היום אחרי שסיימתי מבחן גמר פנסיוני ולימודי מקצועית א, הצלחתי להתברג בתוך חברה של תחום הפיננסים בקלות רבה יותר מאשר חברים שלי שסיימו תואר ראשון במנהל עסקים.
    הידע המעשי שצברתי במהלך הלימודים נתן לי את היתרון הרב על החברים אשר במשך 3-4 שנים למדו ידע תאורטי רב.
    אני חושב שזה שיקול רציני מאוד כאשר בוחרים האם ללכת ללימודי תעודה או לימודי תואר.

    השבמחק