יום שני, 30 ביוני 2014

משקפי ראיה



התאמת משקפי ראיה באופן אישי
בבואכם לבחור משקפי ראייה, כדאי לזכור שלא מדובר על בחירה של זוג כללי, מתוך דגמים פשוטים ובסיסיים. עבור אנשים רבים שבוחרים משקפי ראייה בסגנון בסיסי בלבד, ללא התאמה אישית, צצות תופעות שונות - כמו למשל כאב ראש, או שהם שמים לב לאחר מספר שבועות כי הם אינם מצליחים להתמקד היטב באובייקטים שהם רואים. עבור רוב האנשים, מומלץ בחום לבחור את המשקפיים, רק לאחר שעברו בדיקה, ורק לאחר שעברו התאמה מלאה לא רק למצב הראיה שלהם - אלא גם לסגנון החיים שלהם.

השפעות שונות על המשקפיים
כך למשל, יש הבדל משמעותי בין אדם שצריך משקפי ראיה ועוסק לפרנסתו בפעילות ספורטיבית - לבין אדם אשר עובד במשרד, ועובד שעות רבות מול המחשב. לשני האנשים אולי יש בעיית ראיה דומה - אך כל אחד מהם יצטרך לקבל זוג אחר משקפי ראייה, אשר יתאים לתנאי המחיה שלו, כך שהתיקון של הראיה יהיה מושלם ואף אפקטיבי.




כמו כן, בבואכם לבחור זוג מסוים של משקפי ראיה, כדאי גם להתעקש ולבדוק מיהו יצרן העדשות שעומד מאחוריו. יש כמה יצרניות של עדשות שדי נפוצות בארץ. הסוג הראשון אלו הן היצרניות המקומיות מישראל, שנחשבות טובות יחסית. יש גם את העדשות הגרמניות שנחשבות איכותיות, ואף ליקרות ביותר שיש. גם העדשות היפניות ידועות באיכות גבוהה שלהן, ולעתים קרובות הן מהוות תחליף זול יותר לעדשות הגרמניות.

מתי מחליפים משקפיים?
רכשתם משקפי ראייה ואתם חשים אי נוחות מסוימת – האם זה אומר שצריך להחליף אותם? לא בהכרח. לעתים, יש תקופת הסתגלות עבור אנשים שעונדים משקפי ראייה, בוודאי אם זו הפעם הראשונה שלהם, או אם מדובר על פער רציני במספרים מהזוג הקודם. אם אתם רואים שחלפו עשרה ימים ואתם עדיין לא מסתגלים למשקפיים - כדאי לפנות לבדיקה חוזרת.

תגובה 1:

  1. המלצות ממש טובות, האם יש לך המלצה לחנות שמבצעת בדיקת עינייםבהנחה?
    תודה

    השבמחק