יום שלישי, 1 ביולי 2014

אמנות מס



אמנות מס למניעת כפל מס
אמנות מס נחתמות בין מדינות שונות למניעת כפל מס. אמנות מס נחתמות בין מדינות שונות על בסיס מודל שקבע ארגון ה OLCD או על בסיס מודל אמריקני, ויש גם מודל שאותו ניסח האו"ם. בבסיס דומים המודלים אלה לאלה. אמנות מס מאפשרות לאנשים לקבל הכנסה במדינה אחת ולא לשלם עליה כפל מס במדינה בה הם תושבים. אמנות אלה נועדו לעודד אנשים לעשות עסקים באופן גלובלי ללא החשש לתשלום כפול של מס במדינה שבה הופקה ההכנסה ובמדינה בה האדם תושב.
מדינת ישראל חתומה על אמנות מס עם ארבעים מדינות, כאשר כל מדינה מאשררת את האמנה על פי דיניה. אמנות מס אלה מאפשרות לאדם לקבל הכנסה במדינה אחת ולשלם עליה את המגיע לאותה מדינה מבחינת אחוז המס הנדרש בה כחוק, ולשלם רק את ההפרש בישראל. כלומר: אם הפיק אדם הכנסה במדינה שבה תשלום המס על הכנסה זו עומד על 20% ובישראל הוא נדרש לשלם על אותה הכנסה 30% לדוגמה, הוא ישלם את המס המגיע במדינה בה הופקה ההכנסה בשיעור מלא של 20 אחוז ובישראל הוא יתבקש לשלם רק את ההפרש של עשרת האחוזים הנותרים.

שיתוף פעולה וחילופי מידע
אמנות מס שחתומות בין ממדינות שונות מאפשרות להן להחליף מידע בכל הנוגע לסעיפי אמנות אלה גם אם חלה חובת סודיות בכל הנוגע לענייני המיסוי בתוך המדינה עצמה. כלומר, חובת שיתוף המידע גוברת על החוק המקומי כאשר מדובר בהחלפת מידע בכל הקשור לתשלומי המס כפי שנקבעו באמנות מס אלה.
חשוב להזכיר כי אמנות מס אמנם מיועדות למניעת כפל מס והן מאפשרות לאנשים רבים לעשות עסקים במקומות שונים בעולם, אך אלה יודעים לנצל אמנות מס אלה להגברת רווחיהם בצורת שונות בהתאם לאמנות השונות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה