יום רביעי, 4 בפברואר 2015

כל מה שצריך לדעת על עורך דין תאונות



עורך דין תאונות הוא איש מקצוע המתמחה בעיקר בייצוג נפגעי תאונות מול הממסד. כדאי להתייעץ עם עורך דין מן הסוג הזה בכל מקרה של הגשת תביעה מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח הפרטיות וכן הלאה.

הכשרתו של עורך הדין מאפשרת לו להגיע להסכם פשרה מול המוסד ולייצג את האינטרסים של הלקוח על הצד הטוב ביותר. עורך הדין מכיר היטב את התחום של דיני נזיקין והוא בקיא בפסקי דין תקדימיים המשרתים אותו. מעבר לכך, לעיתים קרובות יכולה התייעצות ראשונית עם עורך דין תאונות לחסוך הוצאות מיותרות ולמנוע עוגמת נפש. הסכם הפשרה הנחתם עם עורך דין מהווה פיצוי כספי ולרוב ניתן להעמיד אותו כנגד גובה הנזק שנגרם לנפגע.



כיצד נקבע פיצוי על תאונות?
מבחינת עורך דין תאונות, הגדרה של תאונה מתייחסת לכל מקרה שהתרחש לא במכוון ותוצאותיו שליליות. יחד עם זאת, ההגדרה גמישה ולא תמיד יש עליה הסכמה גורפת בין כתלי בית המשפט. עורך הדין צריך להכיר את ההגדרה של "תאונה" בעולם המשפט ולהביא לידי ביטוי את מאפייני המושג גם מבחינת ביטוח, משטרה, פלילים וכדומה. בנוסף, תפקידו של עורך דין תאונות הוא לאפיין את התיק לפי סוג התאונה. עליו להבחין בין תאונת עבודה, תאונת דרכים ותאונות אחרות המחייבות התייחסות משפטית ייחודית.

הדבר החשוב ביותר שצריך לדעת על עורך דין תאונות הוא שניתן להיעזר בו על מנת להעלות את גובה הפיצוי. הערכת גובה הפיצוי מתבצעת בשלב ראשוני של טיפול בתיק על ידי עורך הדין, תוך התבססות על חוות דעת נוספות. ברוב המקרים מכריע בית המשפט בגובה הפיצוי לפי הצגת המקרה על ידי עורך הדין והמומחים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה