יום שבת, 28 בנובמבר 2015

יעוץ משכנתא – של הבנק או יעוץ פרטי מה עדיף?



כל מי שעומד ליטול משכנתא צריך להבין כי מדובר באחת ההתחייבויות הגדולות ביותר שהוא עומד לפניה. כיוון שכך הוא צריך לדעת איזה יעוץ משכנתא יהיה נכון ביותר עבור, יעוץ של הבנק או יעוץ פרטי שישרת רק אותו.

יעוץ של הבנק
יועץ משכנתא של הבנק שומר תמיד על אינטרס כפול, מצד אחד הוא יעשה כל שביכולתו כדי לצרף לקוח נוסף לקחת משכנתא ומצד שני הוא יעשה הכל כדי לשמור על האינטרסים של הבנק ולדאוג למכור את המסלולים אשר מתאימים לו.




יעוץ פרטי
יעוץ משכנתא הוא שלב חשוב מאד בלקיחתה. זהו למעשה שלב ההתאמה בין המשכנתא, הגובה שלה וגובה התשלום החודשי לאורך השנים הבאות. כל מי שלוקח משכנתא מבין כי מדובר בהתחייבות אשר נפרשת (לרוב) בין עשרים לשלושים שנה ולכן, היועץ הפרטי בוחן את היכולות הנוכחיות של המשפחה, כיצד ישתנה המצב שלה בעתיד הנראה לעין. לאחר מכן היועץ פונה לתכנן את המשכנתא וייגש לעשות מכרזים בין בנקים רבים.

היתרונות והחסרונות של כל אפשרות
היתרון של יעוץ משכנתא בבנק הוא שהשירות ניתן ללא תמורה. מי שמשלם ליועץ הוא הבנק ולכן על היועץ להקפיד לשמור על האינטרסים שלו ולהצליח מצד אחד לשכנע את הלווה לקחת את המשכנתא באותו בנק, אך מצד שני עליו לשמור על הבנק ועל רווחיות גבוהה כמה שרק אפשר עבור הבנק. יעוץ פרטי נעשה אמנם בתשלום אך לרוב אפשר לחסוך בו עשרות ולעתים אפילו מאה אלף שקל ויותר מכך. היועץ הפרטי רואה לנגד עיניו רק את האינטרסים של הלווה ויעשה הכל כדי להפחית את הרווחיות של הבנק ולהגדיל את כדאיות המשכנתא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה