יום שבת, 2 באפריל 2016

נוהל גילוי מרצון החדש



נוהל גילוי מרצון החדש

נוהל גילוי מרצון החדש הוא נוהל של רשות המסים אשר מעודד את תושבי המדינה שלא הצהירו על הכנסותיהם החייבות במס לעשות זאת. המטרה של רשות המסים היא לגבות מס ולעשות זאת במינימום השקעה מצדה ובלי לחפש את האזרחים ולחקור אותם. האזרחים מצדם אמורים להיות שומרי חוק ולשלם את המסים, אך ישנם מקרים בהם אלו לא משולמים מסיבות שונות. לא כולם מבינים, אך אי תשלום מס הוא עבירת מס חמורה והיא יכולה לגרור לאישום פלילי שהתוצאות שלו יכולות להיות חמורות. 




מתי מבצעים את הנוהל

את נוהל גילוי מרצון החדש אפשר לבצע כל עוד רשות המסים לא חוקרת את האזרח וכל עוד הוא מוכן לגלות את כל פעולותיו ופועל מתוך תום לב.

מה חדש בנוהל

נוהל גילוי מרצון החדש הוא השינוי שהכניסה רשות המסים. המטרה של השינוי היא להקל על תושבי המדינה להצהיר על ההכנסות שלהם ולהקל עליהם במידה שאפשר. הרשות מעודדת את התושבים להצהיר על הכנסות שלא הצהירו ומאפשרת לכל אחד לבחור את אחד מבין שני המסלולים החדשים; הליך מהיר או הליך אנונימי ואי אפשר לבחור בשניהם יחדיו.

הליך מהיר – הליך מהיר משמעותו שכל אחד אשר יבחר בהליך זה יקבל את האפשרות לסיים את ההתנהלות שלו מול רשות המסים במהירות. כלומר, הרשות תקל על האזרח שמצהיר על הכנסות שלא הצהיר עליהן על ידי סיום התיק שלו מהר ומעבר לחיי היום יום בלי דאגות.

הליך אנונימי – ברגע שהאזרח פותח את הכנסותיו מול רשות המסים הוא נמצא בהליך והוא מחויב לו. נוהל גילוי מרצון החדש מאפשר לאזרח להיות אנונימי ולהבין לפני מה הוא עומד לפני שהוא חושף את עצמו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה