יום חמישי, 28 ביולי 2016

הוראת השעה בנושא גילוי מרצון



הוראת שעה גילוי מרצון

מהו הליך הגילוי מרצון

הליך הגילוי מרצון מאפשר לעברייני מס, הן בזדון והן במקרים של טעות אנוש או אי היכרות עם החוק, לגלות לרשות המיסים על דבר עבירתם, ולשלם את הסכום הנדרש. במסגרת גילוי מרצון, פטורים המגלים מכל הליך פלילי אשר עשוי להינקט נגדם, ובכך מסירים מעצם את הסיכון למאסר שעשוי להגיע לשנים רבות. גילוי מרצון יכול להתבצע אך ורק במקרים בהם המגלה איננו נמצא תחת חקירה של רשות המיסים, אשר עשויה להפוך את הליך הגילוי מפעולה כנה לניסיון לברוח מעונש. 





הוראת השעה לגילוי מרצון הינה הוראה המתקנת את חוק הגילוי. במסגרת הוראת השעה לגילוי מרצון הורחבו האפשרויות לאנונימיות בעת הגשת הדיווח. ההליך החדש על פי הוראת השעה כולל:
·         הגשת מסמכים אנונימית: הגשת המסמכים האנונימית נועדה לאפשר לאנשים החרדים מתוצאות מעשיהם לברר את הסיכוי לקבלת בקשתם לגילוי מרצון, ואת הסכום אותו הם חייבים לרשויות. ההגשה האנונימית נעשית על מנת שהפחד מפני הסכום לתשלום לא ימנע מאנשים לבצע את הגילוי, ויהפוך אותם לעבריינים בעל כורחם. המסמכים מועברים לגורמים המוסמכים שדנים בהם, וקובעים מה הסכום הנדרש.
·         הגשת מסמכים רשמית: לאחר שפרטי התשובה לבקשה מוחזרים לשולח, עליו להגיש שלב שני של מסמכים אשר מפרטים את שם העסק, החוב וכל הפרטים הנדרשים לשם השלמת ההליך. כמובן שלאחר מכן יש לבצע את תשלום החוב.
גילוי מרצון הינו הליך מפחיד, אך הכרחי

למרות הפחד הטבעי שמעורר בנו דיווח על עבירה על החוק, הוראת השעה בנושא גילוי מרצון הינה הליך חשוב ביותר, אשר יאפשר לכם לחזור לשגרת חיים רגועה. ניתן להתייעץ עם עורכי דין על מנת לקבוע את הסיכוי לקבלת הגילוי, ולקבל הערכה לסכום הנדרש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה