יום שני, 4 ביולי 2016

גיוס אשראי לצרכים מגוונים

מי שמעוניין לבצע גיוס אשראי עבור העסק שלו, נתקל לא פעם באתגרים ממשיים. מצד אחד, יש המון גופים שמוכנים לספק כיום אשראי, אבל לא תמיד מדובר על תנאים שווים. הבנקים למשל מציעים גיוס אשראי בתנאים נוחים - אבל התנאים לקבלת האשראי הם קשוחים. גופים חוץ בנקאיים אמנם מקילים יותר - אבל הם מציעים ריביות גבוהות במיוחד, ותנאי החזר לא פשוטים בהכרח. אז איך אפשר לגייס אשראי בתנאים שהם נוחים יחסית?

נסו את מסלול הקרנות!

כדי לבצע גיוס אשראי בתנאים נוחים למדי, אולי אתם צריכים להתחיל לפנות לקרנות השונות. מה המשמעות של קרן שמספקת אשראי? בניגוד לבנקים וגופי האשראי החוץ בנקאיים, המטרה של קרנות איננה להרוויח. כלומר גופי המימון תמיד דרשו מכם ריבית גבוהה - אבל בקרנות לרוב אין בעצם ריבית - אתם רק צריכים להחזיר בדיוק את אותו הסכום שגייסתם ולא אחוז אחד יותר. אז למה קרנות בכלל מציעות גיוס אשראי? מה האינטרס שלהן? האינטרס שלהן הוא לרוב לא להרוויח כסף, אלא פשוט לפתח את הכלכלה הישראלית ואת החברה הישראלית. לכן אפשר כיום למצוא קרנות שמציעות למשל גיוס אשראי בתנאים נוחים מאד, עבור עסקים קטנים וחדשים - מתוך ההבנה שזה הבסיס היציב ביותר לחברה הישראלית. קרנות אחרות מציעות אשראי נוח לאוכלוסיות מסוימות - עולים חדשים, בני מיעוטים, נשים, ועוד - כל זאת על מנת לפתח את המגזרים המוחלשים יותר בחברה.

יש גם דברים בחסות המדינה

כדאי גם לזכור כי ניתן כיום לבצע גיוס אשראי אפילו בחסות המדינה. המדינה מעמידה בעצמה קרנות ציבוריות אשר מספקות אשראי בתנאים נוחים מאד - שוב מתוך ההנחה שאם נותנים אשראי ליותר עסקים, אזי הכלכלה הישראלית צומחת היטב, ולכן זה אינטרס של המדינה לעסוק בנושא.

גיוס אשראי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה