יום שלישי, 27 בפברואר 2018

הלוואה בערבות המדינה



מה צריך לעשות כדי לקבל הלוואה בערבות המדינה?

היכרות עם התהליך המבוקש על ידי הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה יכולה לסייע לכל מי שמתעניין בנושא של הלוואה בערבות המדינה. קודם כל, השלב הראשון בתהליך קבלת ההלוואה הוא לפנות לחברות שמשמשות כגופים המתאמים מטעם הממשלה בקרן. תפקיד הגופים הללו הוא לבצע את בדיקת יכולת ההחזר של העסק ולאחר מכן להמליץ או לשלול את הבקשה לקבלת הלוואה בערבות המדינה.
במסגרת השלב הראשון נדרשים בעלי עסקים למלא שאלון ולמסור אותו לגוף המתאם שהם בוחרים. לשאלון צריך לצרף שובר שמעיד על תשלום עמלה של 250 ש"ח לחשבון של משרד האוצר. לאחר מכן הם פוגשים את נציגי הגוף המתאם ומעבירים נתונים רלוונטיים שמיועדים לבדיקת הבקשה להלוואה. במידה והגוף המתאם מחליט לדחות את הבקשה, ניתן להגיש בקשה לדיון חוזר בכפוף לתשלום אגרה של 466 ש"ח למשרד האוצר. לחילופין, אם הבקשה מאושרת מופנה העסק לאחד הבנקים הפועלים בקרן ומתבצעת בדיקה כלכלית.




מי דן בבקשה להלוואה בערבות המדינה?

הדיון בכל בקשה להלוואה בערבות המדינה מתבצע במסגרת ועדת אשראי. באותה ועדת אשראי חברים נציג ציבור שממונה על ידי המדינה ומשמש כיושב ראש הוועדה, נציג של הגוף המתאם ונציג הבנק. הועדה מטבע הדברים מוסמכת לאשר או לדחות הלוואה בערבות המדינה, לקבוע את גובה ההלוואה ואת תנאיה ולהחליט על אחוז הביטחונות שאותו יצטרך בעל העסק להעמיד.
בשלב האחרון ואם הועדה מאשרת את ההלוואה ונותנת הוראת ביצוע, רשאי הלווה להגיש בקשה נוספת לבנק אחר בתוך 45 יום. גם במידה והבקשה נדחית רשאי הלווה לעשות זאת, אך אם הוא לא מעביר בקשה תוך 45 יום הוא צריך להמתין 6 חודשים.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה