יום שבת, 11 במאי 2013

גולשי ספות



איך גולשי ספות כבשה את ישראל?
אין הרבה תוכניות דוקו – ריאלטי, אשר הצליחו לתפוס את תשומת הלב ואהדת קהל צופי הטלויזיה בארץ בזמן כה קצר, כפי שעשתה התוכנית הכל כך מיוחדת של גולשי הספות. אין עוררין על כך, כי התוכנית גולשי ספות היא אחת מן התופעות המעניינות ביותר אשר התרחשו בטלוויזיה הישראלית בשנים האחרונות. מצד אחד, לפני עלייתה לאוויר, HOT כמעט ולא פרסמו את התוכנית הזו. עם זאת, מרגע עלייתה הפכה גולשי ספות לתוכנית בעלת אחוזי רייטינג גבוהים יחסית לתוכנית אחרות שאנו מכירים בחברת הכבלים, והפכה מיד לתופעה אדירה, אשר הצמיחה שיחות רבות סביבה. אז מהו בעצם הקונספט של התוכנית ומדוע היא מצליחה כל כך בארץ?

גולשי ספות
  
פורמט דוקו-ריאליטי מצליח
הרעיון של גולשי ספות מבוסס על רעיון הקאוצ'סרפינג (שתרגומו העברי הוא כאמור כשמה של הסדרה). מדובר על אנשים מישראל אשר מגיעים למסע מסוים בחו"ל. בכל אחד מהמקרים הללו, במקום לשהות בבית מלון, הם שוהים בבתים פרטיים של אנשים זרים. התופעה עצמה נפוצה מאד, אלא שבמקרה של הסדרה, אותם אנשים מגיעים למקומות ששונים באופן מהותי מהאופי שלהם.

הדמויות שמעוררות הזדהות
כמעט כל הדמויות שמופיעות בתוך גולשי ספות הן דמויות שמעוררות הזדהות, בין אם בתחילת התוכנית או במהלכה. כך למשל אסתי - אם חרדית חד הורית מבית שמש, אשר לאורך התוכנית נקרעת בין המשיכה להיפתח לעולם הכללי, לבין הקשר לעולם הדת. כך גם איתי ואסף, שני בחורים בני 28 שנראים ומתנהגים כמו ילדים טובים וחנונים - ומנסים להיפתח לעולם הגדול, ולהכיר אנשים בעלי אורח חיים אלטרנטיבי.

פורמט שהוא פשוט מנצח
אחת הסיבות שבגללה גולשי ספות הפכה לתוכנית פופולרית כל כך, קשורה פשוט בעובדה שהדמויות עצמן מאד עוברות מסך ומאד מעוררות אמפתיה. מעבר לכך, התוכנית גם משלבת לא מעט קטעים הומוריסטיים יחסית שבהחלט מעלים חיוך. את התוכנית אפשר לראות דרך ערוץ  HOT3, וכן אפשר לצפות בקטעים שונים בצפיה ישירה דרך האתר הרשמי של התוכנית. אין לנו ספק שברגע שאתם תצפו - אתם תתאהבו בפורמט.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה