יום שבת, 11 במאי 2013

פתיחת עוסק זעיר



האם פתיחת עוסק זעיר עוד רלוונטית?
כאשר מחליטים לפתוח עסק מסוים, ועדיין לא ברור מה יהיה היקף המחזורים שלו בתחילת הדרך, חלק ניכר מן האנשים בוחרים באופן טבעי באפשרות של פתיחת תיק עוסק זעיר. בעבר, עד לפני כעשור המונח של פתיחת עוסק זעיר היה מונח רלוונטי מאד. התקיים הבדל בין עוסק זעיר לבין עוסק זעיר פטור. 

יחד עם זאת, בשנת 2002 בוטל למעשה כל התהליך של פתיחת עוסק זעיר, והוא אוחד לתוך התהליך של העוסק הפטור. עם זאת, אנו נישאר תחת ההגדרה של עוסק זעיר במשמעות של פטור, משום שמדובר על מונח אשר אנשים רבים עודם מכירים ועושים בו שימוש. אז למה בעצם הכוונה?

פתיחת עוסק זעיר
  
מחזור רווחים קטן יותר
כפי שניתן לנחש מן השם עצמו, הרי פתיחת עוסק זעיר היא סוג של תהליך אשר מתייחס לאנשים אשר יש להם עסק עצמאי, עם מחזור רווחים קטן יחסית. אין להבין מכך שהוא חלילה מצומצם או צנוע. למעשה, היום מדובר על סכום של כמעט 78 אלף ש"ח בשנה - סכום נאה לכל הדעות, אשר בהחלט יכול להספיק לאדם שעובד לבדו. עם זאת, בהגדרה של העוסק הזעיר, יש מעבר לעצם הסכום היבטים שונים וחשובים נוספים.

הפטור המלא מתשלום מע"מ
אולי ההנחה המרכזית ביותר של אדם שמבצע פתיחת עוסק זעיר תהיה קבלת פטור מלא מתשלום מע"מ. המדינה אגב, מעוניינת לעודד אנשים לבצע פתיחת עוסק זעיר ולאו דווקא עוסק פטור - וזאת בכדי להימנע מהסרבול של תשלום המע"מ כל עוד אפשר, מה גם שממילא המדינה יכולה לגרוף סכומים גבוהים יותר בתשלום מע"מ ככל שמדובר על עסקים עם מחזור רווחים גבוה יותר.

ומה צריך לתת ללקוח?
עם זאת, למרות שאתם פטורים לחלוטין מתשלום מע"מ, חשוב להבין שלאחר שביצעתם פתיחת עוסק זעיר עדיין חלות עליכם חובות אחרות. עליכם לנהל ספר תקבולים מלא, וכן להכין קבלות וחשבוניות עבור הלקוחות שלכם, דרך פנקס מודפס או דרך האינטרנט, וזאת משום שעליכם להצהיר על מחזור הרווחים שלכם למס הכנסה ולספק אסמכתאות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה