יום שבת, 11 במאי 2013

שיקום הפה



שיקום הפה – יש לנו גשר בשיניים
רפואת השיניים של ימינו כוללת בתוכן שלל של קטגוריות שונות כאלה ואחרות, כאשר כל רופא שיניים כמובן מתמחה בקטגוריה מסוימת, וחשוב מאד לפנות תמיד אל הרופא בתחום התמחותו על מנת לוודא כי בסופו של דבר אתם או ילדיכם מקבלים את הטיפול המקצועי הטוב ביותר שיש.
למשל, ילדים אשר מתחילים להצמיח שיניים באופן לא ישר יזדקקו ליישור שיניים ואולי אף לגשר. שיקום הפה מתחיל ביישור שיניים בגיל צעיר כדי למנוע החרפת המצב בתקופות מאוחרות שבהן יהיה הטיפול מורכב ויקר יותר. אותם גשרים ישנים ובולטים שהיו נחלת הילדים בעבר נעלמו מן העולם והיום מדובר בגשרים שפותחו בטכנולוגיות מתקדמות והרבה יותר אסתטיות. ההחלטה להתקין גשר בשיניים עשוייה לשפר את מצב הפה גם מבחינה בריאותית וגם מבחינה אסתטית.
שיקום הפה

שיקום הפה תלוי במבנה הפה
תהליך שיקום הפה אינו נחוץ לכל ילד וניתן לומר כי רוב הילדים אינם זקוקים לטיפולי שיקום הפה למעט צמיחה לא ישרה של השיניים או נפילת שן כתוצאה ממכה חזקה וכדומה. במקרה של צמיחת שיניים בצורה עקומה ניתן להתקין גשר בשיניים ובכך לסייע לפתרון הבעייה. אותם ברזלים או גומיות וחוטי ברזל שונים המותקנים בחלל הפה דוחפים את השיניים למקומם הרצוי ועם הזמן מתיישרות השיניים למקום הנכון.
כיצד עושים גשר בשיניים
שיקום הפה אצל ילדים מתחיל בגשר על מנת ליישר את השיניים. התהליך מתרחש במשך שנים והדבר איטי אך יעיל מאד. את הגשר אין להסיר לפני התקופה שאותה קבע רופא השיניים מכיוון שהשיניים עלולות לחזור למיקומן הקודם הרבה יותר מהר מתזוזתן למיקום הרצוי.
שיקום הפה עם גשר – מתי אפשר להתחיל?
שיקום הפה עם התקנת גשר ניתן לבצע החל מגיל 8 ואילך. ראוי לציין כי ישנם מבוגרים רבים שהליך זה לא בוצע עבורם כשהיו ילדים והם פונים לרופא השיניים שיעשה להם בדיוק אותו הדבר ולשם אותה מטרה – שיקום הפה ויישור השיניים הבולטות שלהם. בכל מקרה הטיפול הוא ארוך ואיטי גם אצל ילדים וגם אצל מבוגרים, אבל מאד יעיל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה