יום שני, 13 בינואר 2014

אסטרולוגיה



אסטרולוגיה וגלגל המזלות

האסטרולוגיה הינה תורה המבוססת על גלגל המזלות, על מיקומם של גרמי השמיים במקום מסוים בכל 
רגע נתון והשפעתם על כדור הארץ. מכיוון שהכוכבים הם אלה המשפיעים, המזלות הם בעצם השתקפות של ההשפעות הללו. לאורך השנים, בין אם במודע או שלא, הושפעו בני האדם כתוצאה מן המזלות וההגדרה האישית של כל אחד מאופיינת על פי תכונות המזל, לחיוב או לשלילה. המזלות מחולקים על פני ארבעה יסודות: אוויר, מים , אדמה ואש. לכל אחד מן האלמנטים יש גם את המאפיינים הבולטים. על פי האסטרולוגיה, צריך תמיד להתקיים איזון בין כל היסודות, אך הדבר לא באמת מתקיים לכאורה והאיזון המופר הינו מצב נתון.


אסטרולוגיה יחד עם אסטרונומיה

מצד אחד אפשר להבין את האסטרולוגיה, שהרי מדובר על נושא המקביל לאסטרונומיה המדעית. שני התחומים חוקרים את גרמי השמיים ושני התחומים מנסים לחזות את העתיד על פי הנתונים המתקבלים. כאן כבר ההבדלים באים לידי ביטוי, שכן אסטרונומיה היא מדע אמפירי לכל דבר ועניין ואילו אסטרולוגיה היא לא מדע, אלא תורה מיסטית. בניגוד לאסטרונומיה, אסטרולוגיה מבקשת למפות את נפש האדם ואת הפנימיות שלו על ידי מאפיינים רוחניים, תכונות רגשיות ונפשיות. הנגזרת של המיפוי היא המזלות וכמובן האופק בו כל מזל נמצא בכל רגע נתון.



רגע הלידה כרגע מכונן

ברגע הלידה נקבע גורלו של האדם. כאשר נולד התינוק, גרמי השמיים נמצאים במיקום מאוד מסוים. ניתן לדעת מהו המזל של הרך הנולד ביחס למיקום הכוכבים מול השמש והתאריך והאופק אליו משקיף המזל בשעה המדויקת. אסטרולוגיה היא תורה המבקשת להיות ברורה מאוד, למרות שתמיד יש מקום לשינויים בהערכות ותחזיות, אולם גם במדע נתונים יכולים להשתנות. המצב הקיים הוא גורלו של הילד ומפת הכוכבים תראה לו את הדרך.


תפקידו של אסטרולוג

תפקידו של האסטרולוג הוא לנתח את מפת הכוכבים האישית של כל מי שרוצה בכך. יש את האפשרות לפתוח מפת כוכבים זוגית, לאומית וכיוצא בזה. החיזוי תלוי בצורך ויכול להיות יומי, חודשי ואף שנתי ומומלץ תמיד להתעדכן בתחזית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה