יום רביעי, 15 בינואר 2014

CBT



הרבה אנשים אינם מרוצים מן התפקוד היום - יומי שלהם, ואצל כל אחד מאיתנו זה יכול להתבטא בדרכים אחרות מטבע הדברים. יש אנשים אשר לא מרוצים מן העבודה שלהם ומן ההתנהלות שלהם עם הקולגות, ואחרים לא מרוצים מחיי החברה שלהם. מה שחשוב באמת הוא לטפל במה שלא מוצא חן בעינינו לגבי ההתנהלות שלנו, ולא אחת זה דורש מאיתנו לקחת חלק בטיפולים קוגניטיביים התנהגותיים, הלא הם טיפולי CBT.

אז מה מיוחד כל כך בטיפול כזה
טיפול CBT הוא למעשה טיפול אשר משלב בתוכו שתי גישות שונות, וזה מה שהופך אותו לכל כך יעיל עבור הרבה מאד אנשים מן הסתם. מצד אחד טיפול CBT דוגל באמונה כי כדי לשנות את ההתנהגות שלנו, צריך לשנות את דפוס המחשבה שלנו, ומצד שני, טיפול CBT מאמין כי כדי להביא לשינוי צריך לשנות את דפוסי ההתנהגות עצמם הלכה למעשה. 
CBT

השילוב הוא מה שמצליח
בסיכומו של דבר, מה שכל כך טוב בטיפולי CBT זו העובדה כי מי שעובר אותם, למעשה עובר טיפול מקיף, כי הוא משלב בתוך הטיפול את הצד המחשבתי ואת הצד ההתנהגותי של האדם. טיפול כזה יכול לעזור לכל אדם להתמודד עם הפחדים שלו ועם הקשיים שלו, בין אם מדובר על אנשים מבוגרים, ובין אם מדובר על ילדים צעירים אשר חווים קשיים שונים להשתלב בחברה בשל כל מיני סיבות שונות ומגוונות כאלה ואחרות.

למי זה מיועד
טיפול מסוג זה מיועד ללא מעט אנשים, כי מעבר לעובדה שהוא מתאים לכל גיל, הוא יכול להתאים גם לסוגים שונים של הפרעות מטבע הדברים. בין יתר הבעיות אשר איתן אנשים מגיעים לעבור טיפול כזה ניתן לראות בעיות שונות כמו: דיכאון, הפרעות אכילה מסוגים שונים ואפילו חרדה. אין כל צל של ספק כי זה לא קל להחליט שרוצים לעבור טיפול כל שהוא, וזה לא קל להודות בכך שיש בעיה מסוימת, אך אחרי שעוברים את השלב הזה, נראה כי ללא כל צל של ספק  אפשר כבר להתחיל טיפול לשיפור המצב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה