יום רביעי, 15 בינואר 2014

פסיכולוג ילדים



האם לאחרונה הרגשתם שינוי כל שהוא בחייו של ילדכם בתחום כזה או אחר? האם התנהגותו השתנתה? האם הסטטוס החברתי שלו הפך לשונה? האם מצב רוחו שונה מן הרגיל? האם הוא הפך ללחוץ באופן מוגזם לדעתכם? האם הוא מסתגר בחדרו יתר על המידה? כל סוג של שינוי לרעה בהתנהגותו של ילדכם, עשוי להיגרם עקב שינוי או אירוע אשר הוא עבר בחייו, ויכול להשפיע רבות על תהליך ההתפתחות הקוגניטיבית שלו ללא כל צל של ספק. 

פסיכולוג ילדים

על כן, אם אתם חושדים כי ילדכם נמצא במצב כל שהוא של מצוקה נפשית, חשוב מאוד לפנות לקבלת טיפול מתאים על ידי פסיכולוג ילדים כמה שיותר מהר. אין עוררין על כך, כי פסיכולוג ילדים הוא בעל נסיון והכשרה מתאימים, מכיר את דרכי הטיפול השונות הנדרשות במצבים שונים, ויודע להתאים את התכנית למטופל בו מדובר – בנכם או בתכם.

פסיכולוג ילדים - טיפול בדיכאון בקרב ילדים
כיום, הורים צריכים להיות מודעים לכך כי לילדים שלהם יש אפשרות ללקות בדיכאון מכל מיני סיבות רבות ומגוונות. אם המצב יישאר כמו שהוא, הדיכאון יגרום נזקים לילד ללא כל צל של ספק, הוא ישפיע על התפתחותו בכל תחומי החיים, ביצירת קשרים חברתיים וכדומה. הבעיה היא, שעל פי רוב ילדים קטנים לא ידעו להעיד על עצמם שהם בדיכאון. כאשר מדברים על בני נוער מתבגרים, רוב הפעמים הנער ידע לאבחן את מצבו אבל לא ישתף זאת עם ההורים. על כן, במקרה של הופעת סימני דיכאון כל שהם, חשוב לפנות אל פסיכולוג ילדים כדי לפתור את המצב. סימני דיכאון:
·         המנעות ממפגשים חברתיים
·         הסתגרות בחדר
·         ירידה בלימודים וברמת הריכוז
·         רוגז, כעס, עצב ועצבנות מתמשכים
·         קשיים בשינה

חרדה בקרב ילדים
בקרב ילדים ובני נוער, ישנם מספר פחדים נפוצים והגיוניים, כמו פחד מחושך או חרדת נטישה בגיל מוקדם, ופחד קהל בגיל ההתבגרות. אבל כאשר הפחד גורם לאי שקט פנימי בקרב הילד, מניע את דרכי פעולתו ומפריע למהלך חייו ותיפקודו, הילד נמצא בחרה וזקוק לטיפול ע"י פסיכולוג ילדים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה