יום שני, 20 בינואר 2014

עו"ד מסחרי



תפקידו של עו"ד מסחרי

אין זה סוד כי פתיחה של עסק ותפעול שוטף שלו אינן עניו של מה בכך לכל הדעות ונדרשים מאמץ וידע על מנת לעשות זאת בצורה הטובה ביותר שיש, אשר בסופו של דבר תבוא לידי ביטוי עם שורה תחתונה, והיא עסק מוצלח. לשם כך יש להיעזר באנשי מקצוע כדוגמת עורך דין.

עו"ד מסחרי עוסק בייעוץ לעסקים ולהקמתם. למעשה עו"ד מסחרי מלווה את העסק מהקמתו ובכל השלבים. ניתן לקבל ממנו ייעוץ על רישום העסק, בחירת שם העסק כדי לא לפגוע בזכויות, עזרה בניסוח תקנון החברה וכל ההתנהלות המשפטית מול גורמים הבאים במגע עם העסק, כמו: עובדים, ספקים, לקוחות ורשויות שונות. הליווי הצמוד של עו"ד מסחרי נמשך לאורך שנים והוא מייעץ בהליכים משפטיים ובליווי ההתנהלות מול דירקטוריון ובעלי מניות החברה.


פעילותו של עו"ד מסחרי
מעבר לייעוץ ולליווי הצמוד של עו"ד מסחרי בהקמת עסק ולאחר הקמתו, עליו להמליץ על תהליך בוררות בעת מחלוקות וסכסוכים על רקע מסחרי. למשל, בעת פירוק שותפות בעסק חשוב להיעזר בשירותיו של עו"ד מסחרי שייעץ על בוררות או גישור של הסדר מרצון.


המלצותיו של עו"ד מסחרי

לפיכך, בעת סכסוך, עו"ד מסחרי ממליץ על פנייה לבוררות או גישור במקום הליך משפטי שיכול לקחת שנים. כמובן שבראש ובראשונה ימליץ עו"ד מסחרי על גישור ובמידה ולא נמצא פיתרון ימליץ על בוררות. בנוסף, עו"ד מסחרי ימליץ ללקוחותיו על מה כדאי להתפשר ועל מה לא ויעזור לדרגם בסדר עדיפויות.


עו"ד מסחרי מול לקוחות

כאשר מדובר בלקוחות, המלצותיו של עו"ד מסחרי הן לאסוף כמה שיותר מידע בנוגע ללקוח לפני ההתייעצות איתו וכך להגיע מוכנים. עורך הדין יפתור זאת בדרכים כמו: שיחה עם לקוח המסרב לשלם ועד להליך משפטי. כלומר, ההחלטה לגבי תביעה מסחרית נעשית על פי המקרה והתנהלותו. אך ככל שהתביעה תתעכב יותר כך הנזק יהיה גדול יותר לתובע מכיוון שבשל החיסכון בהוצאות המשפטיות ואולי בתקווה שהלקוח ישלם בסופו של דבר את חובו, הוא מבזבז זמן, משאבים ומעכב תוך כדי את תביעתו.

תגובה 1: