יום שבת, 2 במאי 2015

אמנות מס



ניצול אמנות מס לטובת תכנון מס

תכנון מס מאפשר שימוש בכלים חוקיים במטרה להפחית את חבות המס של יחיד או חברה. אחד הכלים הנפוצים העומדים לרשות נישומים נקרא אמנות מס. אמנה למניעת כפל מס היא הסכם בין שתי מדינות, בו משתמשים כדי לחלק את זכויות המיסוי ומתן הקדימות בזכויות אלו כלפי סוגים שונים של הכנסה. מטרת האמנות היא לגרום לכך שנישומים לא ישלמו כפל מס על אותה הכנסה. הצורך באמנות מן הסוג הזה בולט בעידן הגלובאלי והמודרני בו מתבצע ניוד של אנשים, סחורות, הון ושירותים.
הדרך הנכונה לנצל אמנות מס לטובת תכנון מס בינלאומי היא לשמור על מספר עקרונות מנחים. ראשית, תכנית מס חייבת להקיף את כל המיסים כדי להביא לתוצאה אופטימאלית ועליה להתבסס על העסקה המתאימה מבין מגוון רחב. שנית, תכנון מס מחייב נקיטת פעולות משפטיות מקדימות והיכרות עמוקה עם אמנות מס שונות. שלישית, תכנית אפקטיבית מתחשבת בחידושי חקיקה ופסיקה ומתווה עסקה שתעמוד בכל מבחן משפטי.




אמנות מס בין ישראל לבין מדינות אחרות

אמנות מס קיימות בין מדינות בכל רחבי העולם ובין היתר גם בישראל. עד היום חתמה ישראל על אמנות עם 40 מדינות, כאשר המפתח להפעלתן הוא התושב. אמנות מס בהן חברה ישראל מבחינות בין מדינת התושב לבין מדינת המקור. הפרדה זו חשובה גם בסוגים אחרים של אמנות, והיא באה לידי ביטוי בניצולן לטובת תכנון מס מקומי או בינלאומי.
תכנון מס הוא דרך לגיטימית לחסוך בהוצאות ולהפחית את חבות המס. הדגש העיקרי צריך להיות על שימוש באמנות הנכונות, העולות בקנה אחד עם אופי העסקה ומטרות הלקוח. גם בישראל ניתן לנצל את האמנות הללו ולהגיע לתכנון מס בינלאומי ברמה גבוהה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה