יום שבת, 16 במאי 2015

מתי פונים לעורך דין נזיקין?



מעורבות מוקדמת של עורך דין נזיקין יכולה למנוע לא מעט עוגמת נפש עבור הצדדים המעורבים. על פי החוק בישראל, דיני נזיקין הם חלק מהמשפט האזרחי, אך בגינם ניתן לדרוש פיצוי גבוה. הסיבות להגשת תביעות הנשענות על דיני נזיקין כוללות בין היתר רשלנות, תאונת עבודה, לשון הרע, מטרד, גניבת עין ועוד. בכל אחד מהנושאים הללו ניתן לפנות אל עורך דין נזיקין על מנת לתאם פגישת ייעוץ ולגבש אסטרטגיה משפטית נאותה.




התזמון הוא פקטור משמעותי בניהול תביעות נזיקין. פנייה מאוחרת עלולה למנוע את הצגת טענות ההגנה או התביעה, ואף להוריד לטמיון השקעה של זמן ואלפי שקלים. פנייה מוקדמת לעורך הדין מונעת נזקים מן הסוג הזה ומבטיחה טיפול יעיל במקרה. עורך הדין מכיר את דיני הנזיקין והוא בקיא גם בפסקי דין תקדימיים. הוא יכול להפנות את הלקוח לקבלת חוות דעת התומכת בטענותיו ולהמליץ לו מתי והאם להגיע להסדר פשרה.

איך בוחרים עורך דין נזיקין?
שאלה לא פחות חשובה מהתזמון היא איך יודעים למי לפנות. עורכי דין המתמחים בנזיקין מפוזרים בכל רחבי הארץ. חלקם פועלים באופן עצמאי, בעוד חלק אחר שייך למשרד עורכי דין או לפירמה גדולה. באופן עקרוני, הדגש מבחינת הלקוח צריך להיות על רמת המקצועיות של עורך דין נזיקין ועל הניסיון שלו. רצוי לברר האם יש לאותו עורך דין ניסיון ספציפי בתחום בו מבקשים לטפל. ניסיון יכול לאפשר לעורך הדין להציג את התיק בצורה נכונה ולהבהיר את טענותיו בין כתלי בית המשפט.

בסופו של דבר, קשה לנהל משפטים אזרחיים ללא מעורבות של עורך דין. הבחירה בעורך דין נזיקין היא בעלת חשיבות ויש לה משמעות גדולה בטווח הקצר והארוך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה