יום ראשון, 16 באוגוסט 2015

איך לוקחים משכנתא



עומדים לפני בניה או לפני רכישת דירה? אם עניתם כן נראה שגם אתם שואלים איך לוקחים משכנתא. אבל רגע לפני שאתם פונים לצד הטכני של לקיחת משכנתא חשוב שתבינו טיפה על מה מדובר. המשכנתא היא בעצם רכישה של כסף ביותר כסף ומכאן אפשר להבין שאפשר להתייחס אליה גם כאל מוצר (ממש כמו שרוכשים מוצר בחנות, רק בהרבה יותר כסף ועם תשלומים לאורך כמעט כל החיים). המשכנתא היא הלוואה בסכום גבוה שניתנת בתמורה לשעבוד של הבית או הדירה לבנק או למלווה. לאחר ההבנה מהי בעצם ההלוואה, אפשר לבחון כיצד לוקחים אותה.

בנק או חברות
בעבר הלא רחוק רק בנקים יכלו לתת משכנתאות, אך לתחרות עם הבנקים נכנסו גם חברות כמו חברות ביטוח כשאלו מאושרות לתת משכנתאות. מכאן אפשר להבין שהשאלה איך לוקחים משכנתא חייבת להתייחס גם למקום שממנו אפשר לקחת משכנתא. ההחלטה אם לקחת אותה בבנק זה או אחר או אולי אפילו בחברה פרטית צריכה להיות לפי התנאים המוצעים וכמובן יש להבין כי גם במקרים של לקיחת משכנתא מחברה יש צורך לשעבד את הבית לחברה.




לקיחת משכנתא בהתאם לנכס
כששואלים איך לוקחים משכנתא חייבים להבין גם איזה גובה משכנתא לוקחים. הגובה של המשכנתא חייב להיות תואם את הנכס והשווי שלו. במקרה של נכס קיים יהיה צורך בדו"ח שמאי על שווי הנכס.

התאמה בין גובה ההכנסה לגובה המשכנתא
הבנק או הגורם שנותן משכנתא רוצים לדעת שהנוטלים יכולים לממן את ההלוואה שהם לוקחים. לכן, כשבאים לקחת משכנתא ישאל אותו גורם מהו גובה ההכנסה של הלווים ויבקש לקבל אסמכתאות שיעידו על גובה ההכנסות (כמו תלושי משכורת או דו"ח רווחים שנתי לבעלי עסקים).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה