יום ראשון, 5 באפריל 2015

כיצד מבחני gmat מנבאים הצלחה בקריירה?



הדעות חלוקות לגבי מידת ההצלחה של מבחני gmat לנבא הצלחה בקריירה עסקית מסוימת. לצד חוקרים המצביעים על קורלציה ברורה בין ציונים גבוהים במבחן לבין הצלחה מן הסוג הזה, יש לא מעט ממצאים הפוכים. בסופו של דבר, צריך להביא בחשבון את המטרה העיקרית של המבחנים: סינון בין מועמדים לתואר שני במנהל עסקים. הוגי המבחן יוצאים מתוך נקודת הנחה שיש צורך בסינון כזה כדי לשמור על רמת לימודים גבוהה. הסינון מתבצע באמצעות מבחן ייעודי הכולל פרקים סגורים. זהו מבחן אדפקטיבי, בו משקללים את הציון גם ביחס לרמה אליה מגיע הנבחן וגם ביחס לנבחנים אחרים.

מבחני gmat לא אמורים לנבא הצלחה בקריירה. יש עשרות משתנים המשפיעים על הצלחה בעולם העסקים ורובם אינם קשורים לאקדמיה, ללימודים או למבחני קבלה. מצד שני, אין ספק לגבי האופן בו המבחנים מנבאים יכולת השתלבות באוניברסיטה או במכללה. המבחנים דורשים השקעה של זמן ומשאבים. הם מחייבים סטודנטים שרוצים להגיש מועמדות לתואר שני להחזיק ברמה מסוימת בחיבור, חשיבה משולבת, חלק כמותי וחלק מילולי. אלו היתרונות של מבחני gmat ביחס למבחנים אחרים ולכן נעשה בהם שימוש נפוץ.



היערכות לקראת מבחני gmat
היערכות והכנה לקראת המבחן הם חלק בלתי נפרד מאפקט הסינון של תלמידים לתואר שני במנהל עסקים. במילים אחרות, אין סיבה להקל ראש בחשיבות של מבחני gmat ובאופן בו הם מכינים את התלמיד לקראת הלימודים הגבוהים.

סביר להניח כי הויכוח סביב מבחני קבלה לא יגיע לסיומו בשנים הקרובות, בעיקר בשל הביקוש ללימודים. רוב הסטודנטים מסתכלים רק על התוצאה הסופית, אולם ההכנה למבחן מורכב כמו GMAT מחייבת אותם להישאר עם אצבע על הדופק לכל אורך התהליך.

תגובה 1:

  1. תודה רבה על המידע.
    אני חושב שמבחני GMAT הם כן מנבאים סוג של הצלחה. כאשר מדובר באדם אשר מתעסק במשהו שהוא אוהב ורוצה להתקדם לתפקיד ניהולי בתחום אז הוא יעשה את התפקיד הניהולי בצורה הטובה ביותר ולכן בהכרח יצליח.
    אני אישית סיימתי לימודי חשב שכר בכיר והתחלתי לעבוד בתחום, לאחר כמעט שנה החלטתי שאני רוצה לעשות תפקיד ניהולי, עם יותר אתגר ועם יותר עניין. החלטתי לעשות תואר שני במנהל עסקים על מנת לקבל תפקיד ניהולי בחברה בה עבדתי כחשב שכר, כמובן שסיכמתי את זה עם הבוס לפני.
    אני לא ידעתי איך להערך לבד למבחן GMAT ולכן החלטתי לעשות קורס הכנה כזה שיכין אותי בצורה הטובה ביותר למבחן.

    השבמחק