יום שלישי, 4 באוקטובר 2016

הלוואה בשוק האפור



בכדי לקבל הלוואה מהבנק, עלינו לעמוד בדרישות שונות שכל בנק מציב
הלוואות בנקאיות מסייעות לנו במקרים רבים בהם עלינו לגייס הון כלכלי לשם ביצוע רכישה שאין ביכולתנו לבצע באופן מידי. הלוואות אלו אמנם מסייעות לנו, אולם הן מהוות סיכון לבנק במידה ולא נוכל להחזירן באופן מלא, ולכן הבנקים השונים מבצעים בדיקות בטרם אישור מתן הלוואה, אשר נועדו להוכיח את יכולת החזר ההלוואה של הלקוח ולצמצם את הסיכון הכלכלי שהבנק נוקט בעת מתן ההלוואה. בדיקות אלו מונעות מאנשים רבים לקבל את ההלוואה הנדרשת להם, והם פונים לקבלת הלוואה מגופים חוץ בנקאיים שונים, ביניהם השוק האפור.




גורמים רבים דוחפים אנשים לקבל הלוואה בשוק האפור, לרוב בתור מוצא אחרון
הלוואה בשוק האפור עלולה להיות מסוכנת ולהסתבך בצורה משמעותית, ולכן רבים פונים אליהן בתור מוצא אחרון או מתוך חוסר ידע בתחום ההלוואות או בשוק האפור. סיבות כגון חוסר התאמה לקבלת הלוואה בבנק, רצון בקבלת הלוואה סודית, בקשת הלוואה ללא חשבון ועוד, דוחפות אנשים לפנות לגורמים לא חוקיים לשם קבלת הלוואה בשוק האפור, אולם תמיד עדיף לפנות לאמצעים חוקיים בלבד לשם קבלת הלוואה מגוף מפוקח.

חוסר הפיקוח על הלוואה בשוק האפור הופך את לקיחתה למסוכנת ביותר
אחת הבעיות העיקריות עם הלוואה בשוק האפור הינה חוסר הפיקוח של גוף מדיני על נותן ההלוואה, דבר אשר מאפשר לו לקבוע את החוקים בכוחות עצמו ולשנות את תנאי ההלוואה לפי ראות עיניו. מצב זה יצר שוק בו נותני ההלוואות משנים את תנאי ההלוואה לעיתים קרובות למדי, מעלים את אחוזי הריבית אותם דורשים, מקצרים את זמן החזר ההלוואה ועוד, כך שהחזרת ההלוואה הופכת לפעולה כמעט בלתי אפשרית ומקבל ההלוואה נקלע לחובות עמוקים יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה