יום שלישי, 4 באוקטובר 2016

ממיר קטליטי



ממיר קטליטי הוא מתקן אשר מחובר למערכת הפליטה של הרכב ותפקידו הוא לצמצם את פליטת הגזים מהמנוע, ובמיוחד את הפליטה של פחמן דו-חמצני, הגורם מספר אחד לזיהום אוויר בעולם. מספר כלי הרכב ההולך וגדל בעולם הוא אחד מבין הגורמים הגדולים ביותר לזיהום סביבתי ומהווה את הגורם ההרסני ביותר לכדור הארץ ולהגדלת החור באוזון, שמביא להתחממות כדור הארץ ולהעלאת מפלס המים, יחד עם פליטת הגזים של תחנות כוח, מפעלים תעשייתיים ומנועי שריפה פנימי אחרים.

מהם התקנים של ממיר קטליטי
התקן המחמיר ביותר בייצור ממירים קטליטים הוא זה של מדינת קליפורניה בארה"ב יחד עם התקן האירופאי. התקנים האלה מיושמים ברוב מדינות העולם ומבטיחים פעולת תקינה ויעילה של הממיר הקטליטי בכלי הרכב. כדי לוודא שממיר קטליטי מיוצר על פי תקנים אלה יש לבדוק את הממיר עצמו ולא להסתכל רק על הקנקן ולהסתפק בבחינה של האריזה של הממיר הקטליטי. כך למשל, על גבי ממיר קטליטי בעל תקן של מדינת קליפורניה יוטבעו האותיות CA. בנוסף, ניתן למצוא גם הטבעה של ראשי התיבות של היצרן של הממיר הקטליטי וכן את המספר הקטלוגי של המוצר באמצעותו ניתן לברר אם הוא מתאים לרכב מבחינת נפח המנוע.





ממירים קטליטים מומלצים
הממירים הקטליטים המומלצים ביותר לרכישה הם ממירים מבית EMICO, CATCO, BOSAL ו-MAGNAFLOW. הממירים האמורים הם בעלי תו תקן אירופאי או אמריקני ונחשבים לטובים ביותר. יש להימנע מרכישת ממיר קטליטי אשר מיוצר במזרח הרחוק, ובמיוחד מאלה המיוצרים בסין. ממירים אלה אינם עומדים בתקנים הדרושים ועלולים לפגום בפעולת המנוע ולגרום להגברה בצריכת הדלק עקב האיכות הנמוכה שלהם. את הממירים של החברות המובילות ניתן למצוא באתרי האינטרנט של היבואנים. מומלץ כמובן להשוות מחירים לפני הרכישה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה