יום שבת, 31 באוגוסט 2013

גניבה ממעביד



על החומרה של גניבה ממעביד בישראל
אין זה סוד כי בדין הישראלי, אנו רואים לא פעם כי בית המשפט נוטה למצות בחומרה רבה את הדין, מול הנאשמים בעבירה של גניבה ממעביד מכל סוג שהוא. לכאורה, גניבה ממעביד נכנסת תחת הקטגוריה של עבירות רכוש כמובן, והיא איננה שונה מגניבה מאדם רגיל. בפועל, בית המשפט רואה זאת בחומרה, משום שיש כאן הפרה חמורה מאד של יחסי אמון. המעסיק בוטח בעובד, נותן לו גישה לאזורים רגישים בעסק-  וזה מועל באמונו של המעסיק, גונב ציוד או מבצע מעילה כספית על חשבונו של המעסיק וגורף רווחים.

האם אלו הם כל המקרים?
עם זאת, חשוב לזכור שאלו ממש לא כל המקרים שבהם אנשים מבצעים גניבה ממעביד. יש מקרים הרבה יותר קלים, שנמצאים בתחומים שלא תמיד ברור האם הדין הפלילי בכלל תקף לגביהם. כך למשל, במקרים בהם אדם מקבל יחס משפיל מן המעביד שלו, מקרים בהם המעביד לא משלם את המשכורת בזמן, או מקרים בהם העובד לא מקבלים את כל זכויותיו הסוציאליות. אלו אמנם לא מהווים תירוץ לגניבה, אך יש נסיבות מקלות מסוימות.



אנשים נוהגים בפאניקה
לא פעם, כאשר אנשים נתפסים בעבירה של גניבה ממעביד או אפילו רק נחשדים, מרוב שהם נמצאים בלחץ ופאניקה הם ממהרים להודות במשטרה או אפילו מול המעביד עצמו, וזאת לפני שהם יצרו קשר עם עורך דין. הסיבה לכך היא שפעמים רבות מדבור על אנשים נורמטיביים ,אשר חטאו באופן חד פעמי, ופוחדים מכך שיושלכו לכלא, וזאת למרות שפעמים רבות עבירות רכוש חד פעמיות, כלל לא מגיעות לכדי כך.

ולכן חשוב לדעת את זכויותיכם
לכן, אם מתעורר כלפיכם חשד בעבירה של גניבה ממעביד, חשוב מאד לא להיכנס ישר לבהלה. לפני הכל - עליכם להרים את הטלפון לפנות לעורך דין פלילי מקצועי אשר מתמחה בייצוג של חשודים ונאשמים בעבירות רכוש. כך, תוכלו להראות כי המקרה איננו כה מקרה מובהק של מעסיק תמים שנפל קורבן לעובד שמעל בכספו - אלא מדובר על מקרה הרבה יותר מורכב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה