יום שני, 14 בינואר 2013

כיצד ניתוח טכני יכול לתרום לכם?



אחד מן הכלים המרכזיים להערכת השקעות בשוק ההון, הוא הכלי שנקרא ניתוח טכני. היסודות של כלי זה, הם עוד מאות ה 18 וה 19 עם ההשתכללות של שוק ההון, ופיתוח מדדים שונים אשר ניסו לנתח ולחזות את המדדים שלו. כיום, ניתוח טכני הוא כלי רב עוצמה, אשר מאפשר לנתח היטב את מה שהתרחש בעבר - ולפי זה מנסה להסיק ולעורר השלכות גם על העתיד של המגמות בשוק ההון. על כן, אין כל צל של ספק, כי כל מי שמחושב להיות מעורב בהשקעות כאלה ואחרות בשוק ההון על בסיס קבוע, חייב להכיר את הכלי הכל כך חשוב ויעיל הזה, על מנת לשפר במידה ניכרת את האפשרות שלו להרוויח היטב בהשקעות אשר יבצע בהמשך.

אבל למה זה עוזר?
ניתוח טכני הוא כלי עזר נהדר, בפרט למשקיעים מתחילים. הוא מאפשר לכם לקבל בסיס יציב למדי, ומאפשר קודם כל לעשות סדר בנתונים. המשקיעים המתחילים נכנסים לעתים קרובות לשוק ההון ללא ידע מוקדם, ורוצים לדעת מהן המגמות השונות, במה כדאי להשקיע, וכיו"ב. הגרפים של הניתוח הטכני, מאפשרים לכל אחד להבין את המגמות השונות בשוק ההון בפשטות יחסית.

  
מי עושה בהם שימוש?
לא רק משקיעים מתחילים משתמשים בכלים של ניתוח טכני. גם משקיעים מתקדמים נהנים מהיתרונות שלו, ועושים בו שימוש נרחב. ברוב המקרים, ניתוח טכני הוא כלי אחד מתוך ארסנל מלא של כלים, אשר ביחד מסוגלים לתת את תמונת המצב הרחבה ביותר שיש. חשוב להבין, שאף כלי לא מסוגל לחזות בדיוק את התנודות (אחרת לא היה כל בסיס לכלכלה אם הכל דטרמיניסטי), אבל ניתוח טכני מאפשר בהחלט לצמצם אפשרויות דרך בחינה מושכלת.

ואפשר גם ללמוד את התחום
חשוב להבין, כי התחום של ניתוח טכני הוא תחום שיש ללמדו אותו היטב לפני שניגשים אל הכלי. הכלי אמנם מיעוד למשקיעים מתחילים, אבל קודם  כל רצוי להיעזר בגורמים מקצועיים שיסבירו לכם איך לקרוא בדיוק את הגרפים של הניתוח הטכני ואיך לעשות בהם שימוש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה